Sunday, August 23, 2009

Y A Y A

Share















Profile
Nama : Merah
Nama manje :Yaya Udak Emuk
Umur : 5++ thn
Jantina : Jantan
Berat : 9++ kg
Makanan kegemaran : Udang

Inilah Yaya anak si Bulat, Yaya ni tersangat la gemok sbb tulah pgglan mnjenye Yaya Udak Emuk (Budak Gemuk). Yaya berbeza dgn kucing-kucing lain sbb keadaan fizikalnya tinggi dan melengkung, ramai yg pernah dtg ke rumah dan melihat Yaya pasti akan menegur ; ade yg kate mcm pelanduk lah, anak anjing lah, anak harimau dan yg kate mcm kambing pon ade heheh...pelik tp benar. Yaya ni antara anak kesayangan Bulat sbb klau apa-apa yang berlaku mesti Bulat akan gonggong Yaya dulu berbanding dgn adik beradik yang lain semasa dier masih kecil.
Walaupon Yaya ni gemok, tp dier sebenarnya penakut. Bila waktu hujan Yaya slalunya akan sembunyi di bawah meja makan di dapur :D.. Dan bila gaduh dgn kucing jantan lain slalunya dier yg kalah... Pernah sekali sampai berlubang lehernya bergaduh dgn kucing jantan. Tp Yaya ni degil, bila mlm dier lebih suka tido di luar rumah, bila aku masukkan Yaya akan mengiau di depan pintu buat muke kesian supaya dier boleh keluar berjaga di luar rumah, kucing jantan lah katakan.
Semasa pertama kali Yaya mendapat adik, nampak macam dier tak suka..jarang sekali Yaya masuk ke dlm rumah, slalunya Yaya masuk utk mkn shj lepas tu dier akan cepat-cepat keluar. Mungkin Yaya pelik tgk binatang kecik2 tu menguit2 hihih... Tp keadaan tu tak lama, Yaya kemudiannya berubah..mungkin dah faham dan timbul rasa sayang pd adik-adik barunya. Yaya rajin bermain dan menjilat (membersihkan) adik-adiknya.
Sekarang Yaya tidaklah keseorangan lagi =)

suka?

0comments: