Wednesday, September 30, 2009

Kad Raya dari Istana


Hari isnin naik keje terima kad raya dari Istana Bukit Serene, Johor Bahru.
Kad raya yg aku hantar pada Sultan Johor dibalas juga walaupun lmbt yey!
:D

Monday, September 28, 2009

Citam getting better!

Alhamdulillah Citam dah semakin pulih :)
Walaupun da semakin sihat Citam tetap suka bertapa kat dlm cage dia...
Makan minum kena hantar kat depan mata..nak 'shi shi' ngan 'po po' pun kena hantar dia kat dlm toilet, macam tuan puteri huhuhu....

Friday, September 25, 2009

Si Kembar kena mandi


Pagi tadi cuaca cerah...hurmm masa yang sesuai utk mandikan budak-budak tuu...

Sume kene mandi termasuk Si Kembar kecuali Citam dan Bulat sbb dua-dua ngah sakit so leh lar excuse ( klau x jgn harap la kann...) Lepas keringkan badan Si Kembar rilek2 ngan Momel bawah pokok rambutan :)

Friday, September 18, 2009

Dapat kad raya lagi..




Ni lak kad raya dari Menteri Besar Johor..
Pagi tadi makcik guard tlg hantar kat opis huhu... maceh makcik


Wednesday, September 16, 2009

Pengumuman ( tak de kene mengene ngan raya)











Kad Raya 1 Malaysia
Ni nak eksen skit...hari ni terima Kad Raya 1 Malaysia dari Perdana Menteri Malaysia :D
Camne leh dapat..?? Haa...aku dapat kad raya nie.. sbb aku bagi kad raya kat PM,
so dibalas la kiranya hehhehe...
"Rakyat didahulukan, pencapaian diutamakan"





Tuesday, September 15, 2009

Yaya Senamrobik


Pusing kanan...pusing kiri...lapan, lapan lagi..
Ni bukan aksi Yaya bersenam, sbnrnya dia tgh tid0 hehe...

Monday, September 14, 2009

SALAM AIDILFITRI


hurmm...kejap je kan, sedar tak sedar dah 3 minggu kita berpuasa. Rasa cam sekejap je masa berlalu...tinggal kira-kira 5 hari je lagi menjelang Hari Raya!! ee..beh nyer...

Kalau bulan Ramadhan tu bulan seribu keberkatan, di bulan Syawal pula membuka peluang utk kita berkunjung ke rumah sanak saudara dan sahabat handai untuk mengeratkan lagi silaturahim sambil memohon kemaafan.

Di kesempatan ni, aku nak mohon maaf kepada saudara mare, sepupu sepapat, kengkawan dan sesape lah yang mengenali diri ini (ceh..cam glamer laks :D)


Bocah cilik mangan sego,
Sego dipangan karo gulo,
Wes suwi orak ngomong Jowo,
Dino royo njalok ngapuro
Amacam..paham ker? Senang kata pantun ni pantun mintak maap ler,
Selamat Hari Raya meowww……

Sunday, September 13, 2009

Si M0meL kembali C0meL





Alhamdulillah....Momel dah sihat...
Momel aktif dan lincah cam dulu,
Dan cam bese Momel tetap comel :)

Saturday, September 12, 2009

Kueh Raye

Tadaa...kueh raya da siap!!
Tak susah mana pun...main tunjuk-tunjuk aje heheh...

My Sleeping Babies












Mlm td sblm tido amik gmbr bebudak ni dulu,
Memula Bulat diikuti dgn Yaya pastu Citam pastu Teteh last skali Momel
Sume da tido kecuali si Momel, tgk snap gmbr dier bukak mata lak..




Friday, September 11, 2009

Si kembar

Ngah lilek2 pas mamam....

Shower time!




Smlm ptg balik keje trus mandikan kucing kecit tu..
Cian tgk dia comot...
Mandi kan pakai shampoo blueberry...
Pastu kering kan gune hair dryer :D
mmmm..mangie nyerr.... alah..tomey2


Thursday, September 10, 2009

Citam Gud Girl


Yum..yumm dap nyer....
(Citam mamam ikan kukus)
Ari ni hepi sgt2 Citam dah boleh bangun...lunch td bg dia makan tetibe jek Citam bangun, selalunya dia makan sambil baring jer :)

Hopefully Citam cepat sembuh, sejak dia sakit nie Citam baik sgt xbyk kerenah..nak bagi makan ubat pun senang. Lepas mkn td Citam nak keluar berjalan, aku rasa mesti dia nak g toilet. Trus aku dukung Citam bwk masuk toilet, pastu dia trus cangkung kencing hehehe...
(picture xleh display kat sini la, malu la Citam nnti)


Wednesday, September 9, 2009

Anak Kucing


Tengahari td tgk balik umah tetiba jek ada anak kucing kat dpn rumah..
" hurmm...ada org buang lagi la nih"
Anak kucing tu kurus je, comot lak tu...mata dia pun nmpk sakit.
Aku terus bagi anak kucing tu makan pastu titis kan ubat mata dan telinga kat dia,
nak bela...mak awal-awal lg da warning, katanya da byk sgt kucing kat rumah :(
" Sori la baby mummy xleh bela baby lah.."
Sedihnyer....

M0mel cepat sembuh yer sayang...


Hari ni dalam sedih aku hepi skit kerana Momel dah nak makan :)

Td lepas bagi Momel makan ubat, dia trus ke dapur menuju tmpt mangkuk makanan dan terus makan. Suka nyerr aku....tak tau nk gambarkan perasaan waktu tu.

Sbnrnya sejak Momel sakit dia langsung tak nak makan atau minum, aku yg terpaksa suapkan makanan atau minuman secara paksa dan lepas tu Momel akan muntahkan kembali apa saja yg ditelan...risau dan sedih sgt tgk keadaan dia. Berat badan Momel pun dah berkurang dan nmpk dia kurus sgt.

Tp alhamdulillah...nmpknya hari ni Momel da mula nk makan dan minum, tgk keadaan dia pun dah semakin segar, mata pun da bulat klau tak kuyu jer..

Momel cepat sembuh yer sayang...

Citam Excident




Malam td berlaku kejadian yg tak diingini..

Citam tiba-tiba balik rumah dgn jalan terdengkut-dengkut, terkejut dgn keadaan Citam aku mengangkat Citam dan melihat seperti dia dilanggar kenderaan (tak pasti kereta atau moto). Tiada kecederaan yg ketara cuma sedikit luka pd kaki dan kelihatan seolah tulang pinggulnya mungkin retak melihatkan dr keadaan Citam berjalan.

Esok paginya aku terus mmbawa Citam ke klinik untuk dirawat. Dan menurut kata doctor kaki
Citam tidak patah cuma masalah pd tulang pinggul yg menyebabkan Citam tak boleh berjalan seperti biasa. Cam bese doc bg ubat dan menasihatkan agar Citam direstcagekan (rehat dlm sangkar) agar pergerakkannya dapat dihadkan.

Smoga Citam cepat sembuh, amin...

Monday, September 7, 2009

Beh nyer dier tid0..


Mlm td nk masuk tido, tgk-tgk si Yaya dah landing dulu...
Ntah bile mase si Yaya ni masuk bilik aku pun x perasan..
Tido la cayang..mummy tido bwh pon xper huhuhu....

Friday, September 4, 2009

M0mel majuk..


Muka tension kene paksa makan ubat =)

Semalam bawak si Momel g klinik, dokter kate badan dier panas da hampir paras maksimum.
Dokter soh abiskan ubat yg dier bagi, ... hurmm...ni yg lomah bab bab nak bg ubat, sehari 2 kali lak tu.
"Momel gud boy kan...meh mamam ubat sayang..."

Undertable


kat sini baru lah selamat..

Tengahari td ujan punye lah lebat... Si Yaya ape lagi, laju je carik tmpt perlindungan (kat bwh meja makan dapur hehe...)

Thursday, September 3, 2009

Momel Demam Seseme


Comey je kan :)



Momel kene deman seseme..
Cian dier, badan panas pastu idung tersumbat
Pandai lak si Momel bernafas kut mulut hee....

Teteh Tyd0


Letih mengalahkan org berpose =)