Tuesday, March 2, 2010

Cinta, Kasih dan Sayang


Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.


Selalukan kita baca bismillah, satu bacaan yang sangat mudah dibaca dan dapat pahala kalau dibaca. Biasanya sebelum memulakan sesuatu pekerjaan kita akan baca bismillah, contohnya sebelum makan... jangan bila dah errkkkk!! sendawa cam godzilla baru teringat nak baca bismillah (macam biasa je aku buat )
Dan biarlah pekerjaan yang elok, jangan pulak nak mencurik! bismillah…. kalau dah baca bismillah pon masih boleh buat bende jahat tu…something wrong somewhere lah kan.


“Sesiapa yang membaca Bismillah akan dicatatkan untuknya bagi setiap huruf (19huruf) dengan 4000 kebaikan dan 4000 keburukan dihapuskan dengan diangkat pembacanya dengan 4000 darjat”

Sabda Rasullullah SAW yang diriwayatkan oleh Addailami yang mendengar dari Ibnu Mas’ud r.a..



Ar-Rahiim... Allah maha penyayang. Cinta, kasih dan sayang sesama manusia tidak dapat menandingi cinta, kasih dan sayang Allah kepada hamba-Nya. Dengan bacaan semudah bismillah je, darjat kita diangat dan dimuliakan..subhanallah...


" Jika apa yang kita doakan dikabulkan oleh Allah dengan cepat,
Allah sayangkan kita..
Jika apa yang kita doakan lambat dikabulkan,
bermaksud Allah ingin menguji kesabaran kita..
Jika apa yang kita doakan tidak dikabulkan,
janganlah hampa.
Ini bukan kerana Allah bencikan kita
tetapi Allah ingin berikan sesuatu yang lebih baik daripada apa yang kita doakan.."



Allah tidak pernah mengecewakan kita kerana cinta, kasih dan sayang Allah mendahului dari kemurkaanNya dan Janganlah sesekali kita buruk sangka terhadap Allah. Begitu hebat sekali cinta, kasih dan sayang Allah kepada hambaNya. Bagaimana pula kasih sayang hambaNya kepada Allah? Adakah kita layak untuk mempertikaikan kasih sayang Allah SWT kepada kita?
Lu pikir la sendiri!

No comments: