Monday, March 29, 2010

Dia buat lagi...!

Lunch Time.
Sambil jalan lenggang kangkung (kenapa kangkung? kenapa tak lenggang bayam tak pon lenggang sawi..ok gak kan) nak menuju ke bilik tiba-tiba....aku nampak satu pemandangan yang sangat tak indah. Dengan nafas turun naik, hidong kembang kempis dan muka merah blusher aku melontarkan suara dengan key yang paling tinggi...


berani kau membuat onar lagi yer budak kecik!


bunga ni mak aku siap upah kat kedai lagi suruh gubah
abissss! jahanam bunga mak aku..................


tak puas lagi tu...dia nak keje kan ranting kayu tu pulak
aku geget jugak budak ni karang!!


Dah kena marah dok sembunyik kat bawah kerusi
buat muka kesian!
Ingat org kesian la tu tgk dia!
tapi memang kesian pon huhuu.....

ala tayang tayang..tiannya dia sapa wat dia syg..


mak aku cakap: rumah ni memang tak boleh nak melawo sikit, siap la karang budak-budak tu tolong kemas.

aku cakap: tak payah la lawo-lawo mak, belom nak hari raya lagi huhuu..
(PERINGATAN! Jangan tiru aksi ini di rumah, berdose tahu!)


p/s: moral of the story...

jangan melawan cakap orang tua,
kang jadik anak derhaka,
masuk api neraka.

hebat bukan pantun 3 kerat aku, tak sangka aku ada bakat terendam

No comments: