Saturday, March 6, 2010

Niyang Rapik

Share


Pada sesiapa yang nak terkujat-kujat macam kena sawan meh la tengok cerita Niyang Rapik ni. Sebuah filem seram yang hampir keseluruhan pelakonnya adalah lelaki-lelaki macho yang bersuara jantan gitu. Bapak-bapak ibu-ibu yang mengandung atau yang ada lemah jantung dinasihatkan supaya janganlah menonton filem ini demi untuk kesihatan kalian.



Aku memang berani tengok cerita-cerita hantu seram macam ni cuma yang tak beraninya bila dah habis tengok tulah...mulalah nanti terkujat-kujat tak boleh terperanjat sikit. Tapi masa menonton tu aku rilek aje...kalau orang lain terjerit-jerit, terlompat-lompat sebab terperanjat aku selamba tenuk je menonton sambil mengunyah pop-corn



Aku ada cara tersendiri bila menonton cerita-cerita hantu seram yang selalunya akan menggunakan sound system super power (bak kata si kurus, adik aku..haha ampun cik ili) untuk menyergah para penontonnnn...bapak-bapak ibu-ibu semua yang ada di situu goyang yukkk...... (salah lagu, lagu tak seram langsung) Caranya adalah dengan menutup kedua belah telinga tatkala bunyi-bunyi suspen dah mula keluar memang kompem kejap lagi bakal terkujatlah jawabnya. Amacam cara tak...?



Itu cara aku lah kan...aku tak tahu lah macamana pulak cara korang nak mengatasi masalah tadi, mungkin ada yang tutup mata ke apa kan.. Tapi kalau tutup mata nanti tak nampak rugi woo~ terlepas tengok masa-masa klimaks. Kalau tutup telinga masih boleh tengok dan tak lah terkejut tenuk.



Kalau kawan aku siap boleh hangin satu badan tengok aku tutup telinga katanya tak dengar macamana nak feeling. Masalahnya feeling aku karang terbawak-bawak sampai ke rumah kang mulalah aku sendiri jadik Tuan Director filem seram kat rumah. Mulalah terbayang-bayang momok tu dok berdiri kat sebelah katil aku ke.....dok berdiri sambil hulur tangan kat tingkap ke...tak pun momok tu tengah dok bertenggek kat atas gobok baju sambil tersengih ngeh ngeh~ Seram la weiii.................! Kira ok la kan aku tutup telinga sendiri kalau ada remote macam tengok tv kat rumah dah lama aku mute kan, biar satu panggung tak dengar puas hati aku!



Apa-apa pon filem ni memang best!. Tambah-tambah boleh cuci mata tengok abang-abang badan ketak yang macho agogo. Korang pergi la tengok boleh lah korang pulak yang terkejut tenuk.



p/s : i like fizz fairuz


suka?

0comments: