Thursday, March 11, 2010

Pengumuman Pengumuman! Dr. Meowwmania perasannn nak nyanyi!

Share
.....lanjutan daripada article sebelum ni~
(pada sesiapa yang belum baca, silalah baca dulu yer)


Oleh kerana hari ni aku sopan ala-ala wanita solehah (yang ntah berapa minit je boleh bertahan) aku nak mempersembahkan sebuah lagu yang aku rasa ada kena mengena dalam kita menghadapi liku-liku kehidupan sehari-hari ewwahhhh.... Lagu ni bertajuk Hitam Putih kehidupan yang dipopularkan oleh Sheila Majid.


huk...huk...(batuk-batuk kecil)
ehem hemm ehemmmm....(berdehem dehem)
ok suara dah merdu bak buluh perindu dah boleh nyanyi

3... 4......

Lihatlah sekitar alam
Dunia luas terbentang
Langit tinggi kebiruan
Pohon-pohon kehijauan
Hembusan bayu yang menyegarkan

Dengarkan di sana-sini
Beburung riang menyanyi
Berbunga aneka warna
Sumber kedamaian jiwa
Mensyukuri nikmat Maha Esa

Begitu berharga kehidupan ini
Bagi mereka yang tahu menghargai
Mengapa terdorong oleh perasaan
Kalau turutkan hati diri menjadi korban

Tiada yang dapat lari dari masalah diri
Hadapi lah dengan tenang
Tiap cabaran yang datang
Atasinya dengan keimanan

Sekadar buat renungan
Untukmu teman tersayang
Hitam putih masa depan
Sendirian menentukan
Hidup ini usah persiakan



...eh! bukan wanita solehah kena nyanyi nasyid ker?? ala tak kira la lagu apa pon yang penting mesej yang nak disampaikan tu..ye dak?



p/s : oleh kerana korang tak dapat dengar suara aku, so korang kenalah nyanyi sendiri. Sila nyanyi dengan suara yang merdu bak buluh perindu tadi yer.... (siapa nyanyi tak sedap mmg nak kena lepuk) haa apa lagi nyanyi lah!



suka?

0comments: