Wednesday, April 21, 2010

berkasih sayang


haloh halohh....sayang nyeww dgn adik dia


tengok la si m0mel nih, bukan main sayang lagi dgn Abu. Walaupon tak sedarah sedaging, seibu dan sebapa...m0mel masih boleh sayang dgn Abu. Dengan m0mel je si Abu ni boleh bergurau senda, sebab kucing aku yang lain masih belom lagi nak bermain-main ngan budak kecik nih huhu...cian Abu baik ada abg m0mel taw!


Haiwan pon reti nak berkasih sayang, ironinya manusia yang diberikan akal fikiran bersikap sebaliknya. Tergamak membuang bayi yang tidak berdosa..anak sendiri, darah daging sendiri. Dah macam zaman jahiliah tetapi pada zaman itu mereka membuang bayi perempuan yg dianggap memalukan keluarga sedangkan yg terjadi sekarang manusia semakin hilang pertimbangan dan tidak lagi menggunakan kewarasan dalam tindakan, mereka sanggup membunuh, membakar dan membuangnya bagaikan sampah. Mengikut statistik Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) sehingga Mac tahun ini sahaja terdapat sehingga 21 kes pembuangan bayi direkod.


Realitinya pembunuhan dan pembuangan bayi pada zaman jahiliah moden ini bukan kerana khuatir anak mereka akan memalukan mereka seperti di zaman jahiliah dahulu tetapi untuk menutup malu akibat dari perbuatan sendiri.


Wauhualam...

No comments: