Tuesday, May 25, 2010

membawa BABY berjumpa vet ehhh BABY???

first and foremost, aku nak mintak maap banyak-banyak kepada semua kengkawan pencinta kucing dan terutama sekali pada kucin aku si 'ABU'. ini adalah kerana telah berlaku kekeliruan identiti terhadap ABU yang selama ni aku yakin sungguh bahawasanya dia adalah seekor kucing jantan namun sebaliknya dia adalah girl a.k.a kucing betina yer kengkawan. aku sendiri pon konpius macam mana aku boleh gagal dalam menentukan jantina kucin aku (keadaan ini tidak pernah berlaku sblm ni yer..harap maklum)


ingat lagi masa pertama kali aku jumpa ABU, dia sangat aktif (terjal) pastu kuat makan. bentuk tubuh ABU yang agak berotot dan tough plus sifatnya yang sangat dominan membuatkan aku menyangka ABU adalah jantan. ABU sangat independent dan tak takut langsung dengan kucin kucin aku yang lain walaupon saiz badannya yang kecil pada ketika itu.


petang tadi bawa ABU jumpa vet sebab pipi ABU benjol lagi..hehh entah menatang apa la yang geget dia kali ni, mana tak nya...segala lubang nak dikoreknya semua benda nak dijelajah sudahnya sampai bengkak sebelah pipinya. dan kesempatan itu juga aku ambil untuk mendapatkan kepastian dari doktor tentang status jantina si ABU, dan keputusannya..........sah kompem dan sahihlah ABU adalah betina huhuu.. jadi aku ambil keputusan untuk memanggilnya BABY sahaja.



masuk je dalam kereta terus dok
menyelit kat tepi seat, tanda protes la tuh...


diajak duduk atas riba pon tak mahu


baby sangat sangat tak suka naik kereta, 
mabuk agaknya huhuu~


setelah lama dipujuk-pujuk barulah naik ke atas riba


minta diusap-usap badan sepanjang perjalanan,
haloh halohhh manja nyeww..............


yang ini gambar setelah berjumpa vet
masih pening pening lalat~



itulah benjolnya


sudah aktif kembali....sekejap aje diamnya tuu


p/s: doktor kata ada 2 option samada nak buat minor surgery atau tunggu sehingga bengkak yg bernanah tu pecah dgn sendiri, kata beliau kalau nak buat surgery tu kena puasakan si baby ni bermula dari pukul 7 mlm ni kena stop bagi dia makan. macamana aku nak stopkan budak pelahap ni makan hadoiii~

16 comments:

cikgadis konfiuss said...

huuu kesian..
jadi mcm mn la?
puasa?
alahai..siannn
huhu

MR Bang Miji said...

hahaha..salah tentu jan*ina..haha..
nasib baek die x pregnant. msi gempar abu pregnan.haha

en. AMD said...

baiknya dia dlm keta...

dUrRaNi said...

cian... :(
cdeh lak tgk kucing 2...huhu..

meowwmania said...

cikadikgadiskonpius,
misi puasakan baby gagal huhuu~

MR Bang Miji,
sbb dia punya tuttt skali pndg mcm ada..dua kali pndang mcm xde haha..maapkan sy

en. AMD,
tu bukan baik tu sbb dia penin huhuu~

dUrRaNi,
jgn cedih2..baby sdg mmbesar bagai johan ahaks~

ItaJeff said...

hahahah...kita srupa lg lah...baru petang td masa bawa kitten p vaccine..rupanya kitten nama caramel tu, yg kusangkakan si gadis ayu, rupa2nya anak jantan hehehehehe..terkesima akak tau...hehehe...mcmana boleh tersilap tgk...bukan sebulan dua membela kucing...ish ish ish...

Nur said...

kalau tak bg makan lagi le dia protesssss... huhuhuhu...

sI tEDI said...

x letak dlm cage ek? releks je dia kan?

budak2 aku dulu. masaklah aku kalau letak cenggitu jek.
dalam cage pun dah haruk!!

benjol tu ada nanah ek?

Dak itam selalu.
mcm bisul.
selalu aku tak perasan, dah perasan bila pecah!

vet kata bahaya mcm tu, sbb kuman tu x bersih... masuk balik dalam badan. sbb tulah selalu ulang2 kena benjol bernanah tu.

better buat surgery..

semoga abu cepat sembuh!

::CaHaYa KeJaYaAn:: said...

ahahaha...tak best la...dh terbiase panggil abu...haha..jaga bulus2 hyperactive ni mmg la menguji kesabaran...tp best

kucing sy dlu pon nanah camtu jugak...bkn senang nk memuasakan dorang, so kn bia die pecah sendiri je,then sapu ubat...huhu...itu pun tak serik2 lg...alahai bulus2..

meowwmania said...

ItaJeff,
ye ke kak, caramel jantan??? hahaha... yes!! ada kawan tak la malu sgt :D

nur,
masalahnya tak smpai ati dgr dia mengiau2 tuu, pastu wat muka kesian aduhaii luluh jantung ni huhuu

s| tED|,
dia relek sbb tgh penin hehee

aah vet kata benjol tu ada nanah ler..

mmg hajat di hati tu nak wat surgery tapi misi puasakan dia gagal puleks

xper sok cek cuba lagi yerk

anyway, thanks!

cahaya kejayaan,
tulah kan kengkadang tersilap gak pggl dia ABU huhuu~

mmg menguji ketahanan mental nak puasakan dia, misi pertama telah gagal. cubaan kedua selepas ini, wish me luck!

catz_lover said...

mcm mana keadaan dia?
so meowwmania nak wat pe?
hope semua akan selamat

Misz Pinkie Winkie said...

alolo..baby comeiii..
jgn nakal-nakal yerk..cayang baby./
moga cepat sembuh

meowwmania said...

catz_lover,
baby aktif camtu gak jgn wisau yer..
tula engat nak wat minor surgery tuh tp nak puasakan dia yg payah hehh~

misz pinkie winkie,

baby: mana ada nakal untie pinkie,
baby baik je taw...

:D

saya said...

alolololo manjanya diaaa.. tak suka naik kereta ye. kalo nezha pulak juara naik kereta, siap berdiri kat tepi tingkap tu tengok lampu2 kat luar. hahahaa..harap benjol tu tak de major problem la hendaknya.. cepat sihat baby...

ymn said...

comel kucinnya

meowwmania said...

saya,
aah la baby plg xsuka nek kete, penin agaknya hee~

ymn,
kucin mmg comel :D