Sunday, May 2, 2010

yok mandi yok!

Macam biasa rutin hari minggu untuk mandikan budak-budak tomey 6 ekor nih. Mandikan kucing bukan senang ok, sangat-sangat memenatkan sebab kucing adalah antara haiwan yang sangat tak suka dengan air berbeza dengan harimau walaupon berasal dari keluarga yang sama.


Walaupon kucing-kucing aku ni dah terbiasa mandi sejak dari baby lagi tapi tetap jugak tak suka bila dimandikan. Bila kena dukung nak bawak masuk dlm bilik air, mulalah mengiau sekuat hati. Bila sekor dah mengiau tu alamat yang lain tu cabut lari la pastu carik tempat selamat untuk menyembunyikan diri. Penat tahu! nak carik lagi pastu nak kejar lagi. tu belum cite situasi kat dalam bilik air...ada yang terlompat-lompat, terlari-lari, terpusing-pusing hadoiiii.... badan memasing dah la beso gedabak! menitik nitik peluh aku macam baru lepas lari 4x400 meter gitu huhh!


jom layan gambar kucing-kucing aku sebelum dan selepas bulus dorang kering
|
|
|
v

**************************before**********************after**********************

ibu bulat

merah a.k.a yaya

citam

puteh a.k.a teteh

momel

abu a.k.a baby



p/s: ok baby suma dah mangie, mummy pulak nak mandi ops! terlepas suda huhuu~

4 comments:

umi_e said...

Selamat berhari minggu... seronoknya dapat mandi-manda ya...

meowwmania said...

ye la umi_e

lepas mandi membute jelah bebudak tu hehee~

e.t.t.y said...

eh citam????

kucing kita [arwah] citom.

meowwmania said...

0oo ye ke..

harap2 citam kucin kite pnjg umurnya yek ;)