Friday, July 9, 2010

Kucing dengan kalimah ALLAH

Muhammad Wahyu Kalimanto,
 nama kucing bukan nama budak lelaki tu yer...

bulu kucing yang membentuk kalimah ALLAH


gambar yg telah diedit, 
nampak lebih jelas kalimah ALLAH tu kan



Kucing dengan kalimah ALLAH ini  dipelihara oleh seorang pengawal keselamatan yang bernama Sumadi. Kucing itu tiba-tiba berada di atas pangkuannya ketika dia sedang berzikir selepas solat Isyak.


"Saya lupa tanggal pastinya, tapi hari itu Khamis malam. Kucing itu langsung berada di pangkuan saya dan sempat saya singkirkan, namun kucing berwarna agak kecoklatan tersebut kembali lagi,"   kata Sumadi yang berada di Samarinda Utara.


Kucing itu telah diberi nama Muhammad Wahyu Kalimanto bin Sumadi.  Sumadi dan keluarganya melayan kucing itu dengan istimewa sekali, dua kali sehari Sumadi akan memandikan kucing itu dan menggosok giginya, ia juga tidur bersama anak-anaknya.


Keunikan lain kucing ini adalah cara membuang air, ia tidak mahu berak dan kencing di sembarang tempat sehinggalah disiapkan tempat yg sesuai dan kucing berjenis kelamin jantan ini juga hanya meminum susu dan tidak makan nasi.



Setelah berita tentang kucing berkalimah Allah ini  tersebar, ramai orang yang hendak memiliki kucing itu. Ada yang hendak menukar kucing itu dengan sebuah motor baru, ada juga yang mengaku sebagai pemilik kucing tersebut dan datang membawa polis bahkan ada pula yang ingin membelinya hingga ratusan juta rupiah. Walaupon keluarganya hidup dalam kesusahan bersama 9 orang anak, Sumadi tetap berkeras enggan menyerahkan kucing tersebut.

source - pelbagai sumber


p/s:-

1. mandi sampai 2 kali sehari?? dah mcm org la pulak...tak elok kot mandikan kucing terlalu kerap, kena tgk gak usia kucing tu, tahap kesihatan dia, indoor atau outdoor cats dan seeloknya ikut arahan yang ada kat blkg botol shampoo (shampoo kucing oke..jgn pulak korang carik kat blkg shampoo pantene...mmg tak jupe hehh!)

2. nasik sbnrnya bkn makanan kucing sebab kucing tak memerlukan karbohidrat, mereka perlu protein dlm jumlah yang besar berkaliganda berbanding manusia.

3. boleh pulak kucing tu di bin kan kucing tu dgn nama dia ekk hehee..

11 comments:

[ㄨ]≤ IKRAM ≥[ㄨ] said...

ala . Keciknya kalimah Allah kat badan kucing to . X jelas la :(

Kuncing mana bley mandi hari2

Kucing xbley berus gigi

Kucing kena mandi seminggu atau 5 hari sekali

Eh . Ada bin ea . Haha

blogwalking beb . Cri traffik ni . X jumpa lg . Agagaga . Salam kenal2 ya . Hehe

Ery Farieha said...

huhu
agak ar
bin name die lak
anak die ke?huhuhu

sepi82 said...

tidak ku sangkaaa......

Chika said...

Setuju sangat2 ngan statement meowwmania tu. my vet pun cakap nasi yang banyak tak elok untuk kucing sebab badan dia tak proses or hadam nasi macam kite. tapi pasal bin tu no komen la kan. sebab lucy pun ade surname... kekeke.

sI tEDI said...

subhanallah. :)

saya said...

wahh..pelik2 tu. macam2 peel manusia ni. macam ni nak kena letak nezha bin saya pulak la ke? mwuahahhaa...

Misz Pinkie Winkie said...

hehhe..comel la.
meow..
arie tue kat mudah pon ada yang nak jual kucing kalimah ALLAH nie.
tapie tak sure dari mana.

e.t.t.y said...

1. kita mandikan dorang sebulan sekali je. takpun 2 bulan sekali. agak agak malas, spray je kasi wangi. tp best apa bau masyam.

2. dulu kt kampung, baru nasi je sebenarnya. dengan ikan rebus.

3. eh boleh je. macam mellinda binti etty. hahaha.

ItaJeff said...

satu lagi kebesaranNya...

m4rilyn said...

dorang nie erlalu taksub, harap anak sumadi tu xjadi cam paul

umi_e said...

Kalau kak e 'orang susah' kak e akan berikan kucing itu kepada orang yang dapat berikan lebih jagaan yang sempurna ;)

* cakap memang senang hehehehe *