Friday, July 9, 2010

Kucing dengan kalimah ALLAH

Share
Muhammad Wahyu Kalimanto,
 nama kucing bukan nama budak lelaki tu yer...

bulu kucing yang membentuk kalimah ALLAH


gambar yg telah diedit, 
nampak lebih jelas kalimah ALLAH tu kan



Kucing dengan kalimah ALLAH ini  dipelihara oleh seorang pengawal keselamatan yang bernama Sumadi. Kucing itu tiba-tiba berada di atas pangkuannya ketika dia sedang berzikir selepas solat Isyak.


"Saya lupa tanggal pastinya, tapi hari itu Khamis malam. Kucing itu langsung berada di pangkuan saya dan sempat saya singkirkan, namun kucing berwarna agak kecoklatan tersebut kembali lagi,"   kata Sumadi yang berada di Samarinda Utara.


Kucing itu telah diberi nama Muhammad Wahyu Kalimanto bin Sumadi.  Sumadi dan keluarganya melayan kucing itu dengan istimewa sekali, dua kali sehari Sumadi akan memandikan kucing itu dan menggosok giginya, ia juga tidur bersama anak-anaknya.


Keunikan lain kucing ini adalah cara membuang air, ia tidak mahu berak dan kencing di sembarang tempat sehinggalah disiapkan tempat yg sesuai dan kucing berjenis kelamin jantan ini juga hanya meminum susu dan tidak makan nasi.



Setelah berita tentang kucing berkalimah Allah ini  tersebar, ramai orang yang hendak memiliki kucing itu. Ada yang hendak menukar kucing itu dengan sebuah motor baru, ada juga yang mengaku sebagai pemilik kucing tersebut dan datang membawa polis bahkan ada pula yang ingin membelinya hingga ratusan juta rupiah. Walaupon keluarganya hidup dalam kesusahan bersama 9 orang anak, Sumadi tetap berkeras enggan menyerahkan kucing tersebut.

source - pelbagai sumber


p/s:-

1. mandi sampai 2 kali sehari?? dah mcm org la pulak...tak elok kot mandikan kucing terlalu kerap, kena tgk gak usia kucing tu, tahap kesihatan dia, indoor atau outdoor cats dan seeloknya ikut arahan yang ada kat blkg botol shampoo (shampoo kucing oke..jgn pulak korang carik kat blkg shampoo pantene...mmg tak jupe hehh!)

2. nasik sbnrnya bkn makanan kucing sebab kucing tak memerlukan karbohidrat, mereka perlu protein dlm jumlah yang besar berkaliganda berbanding manusia.

3. boleh pulak kucing tu di bin kan kucing tu dgn nama dia ekk hehee..

suka?

11comments: