Thursday, July 15, 2010

Pandai betul budak-budak ni buat mummy dia risau...

Budak-budak ni memang tahu macam mana nak risaukan aku..maksud aku bukan dorang yang risaukan aku tapi membuatkan aku risau akan mereka-mereka ini :-


KISAH 1 : SI MERAH


Cuba tengok muka YAYA ni dah tembam sebelah...tak serik-serik nak bergasak ngan kucing jantan lain, kalah lak tuh! harap badan je beso hehh! Badan si MERAH ni kalau kena cakar dengan kucing memang inilah akibatnya...bengkak kerana mengangkut nanah tak perlu buat apa-apa kerana bengkak tu akan pecah sendiri. Bila dah pecah aku akan cuci lukanya sendiri sebab dah expert sangat akibat dari perkara sama yang asik berulang-ulang, budak ni memang tak boleh nak ditegah-tegah, anak jantan lah katakann....

haa..molek sangat la muka kamu camtu, len kali kasik tembam dua-dua belah yer....




KISAH 2 : KAKAK BABY


muka tensen kena paksa minum 
air kelapa muda hehe...cian dia


Budak ni pulak dah 2 hari demam, aku perasan bila dia tak mahu makan dan kerap tido. Hari pertama suhu badannya agak panas, aku mintak tolong abah ambilkan kelapa muda dan kemudian aku beri dia minum. Alhamdulillah malam tu terus suhu badannya turun. hari ni aku bagi lagi dia minum air kelapa lagi dan suhu badannya pon dah kembali normal cuma dia belum mahu makan, aku cuba suapkan...dua tiga kali suap saja dia dah tak nak mungkin belum ada selera, jadik la tu asal jangan perutnya kosong. Harap-harap esok KAKAK BABY semakin pulih, kalau tidak cadangnya nak dibawa ke klinik.


p/s: cepat sihat yer sayang.....

4 comments:

princeduyong said...

kesian...sakit semuanya...

SKETSA JAM EMPAT

m4rilyn said...

alah sian merah n kakak baby.

tp adat la..dah kucing jantan.

nasib la si Misty tu sokmo menang,just kalo balik kaler putih oren dah jd kelabu kne la nenek dia mandikan walo dia xsuka

Nur said...

ala ciannya demam ...

bagus bg air kelapa.. dah ok ke?

cikgadis konfiuss said...

alahai sian si putih....
hukhuk

ok tau nm dia kakak baby..x mau..mau panggil putih jg! hehehe :p