Sunday, August 1, 2010

Bercuti-Cuti Malaysia - PULAU SIBU

Share
Assalammualaikum w.b.t

ola! hello! hai tawan-tawan......maaf kerana lama tidak memunculkan diri. Saya telah menghilangkan diri seketika untuk menyahut seruan kerajaan, Bercuti-cuti Malaysia. Destinasi pilihan adalah Pulau Sibu. Berbalas mesej dgn seorang kenalan (tak boleh sebut nama, sy tak suka aibkan orang muahaha..) mengatakan saya berada di Pulau Sibu dan beliau berkata "Pulau Sibu, Sarawak?" uiks...Pulau Sibu kat Sawarak ke?? setahu saya, saya naik bot dari jeti di Tenggaroh, Mersing camana pulak boleh sampai ke Sarawak...ke ada gak Pulau Sibu kat Sawarak yang saya tak tahu huhuu...


Ok kita tinggalkan kesah tu, yang penting sekarang sy nak bercerita tentang Pulau Sibu yang saya pergi dan Pulau Sibu itu tidak berada di Sarawak tetapi di persisiran laut Johor sahaja. Perjalanan menaiki kereta ke Tenggaroh, Mersing dan kemudian menaiki bot laju dari Jeti Tanjung Leman terus ke Pulau Sibu hanya memakan masa kira-kira 20 minit.


permandangan di Jeti Tanjung Leman, Mersing
bot laju yang kami naik ni boleh memuatkan sehingga 20 orang
pemandangan dari dalam bot ke Pulau Sibu Tengah, untuk pengetahuan Pulau Sibu ni ada Pulau Sibu Besar, Pulau Sibu Kurus, Pulau Sibu Tengah dan Pulau Sibu Hujung dan untuk berlaku adil dan saksama saya pergi yang di tengah-tengah la yerk ahaks~

wah....dah sampai, TERUJA!! 
kat resort ni tak ada jeti yer...jadi kiteorg main terjun je dalam laut ala-ala pendatang halal gitew~
pemandangan di sekitar tempat penginapan kami
pejabat yang menyediakan segala peralatan untuk scuba diving, snorkeling, kayaking dan ada bermacam-macam lagi aktiviti yang disediakan di sini.
tempat untuk menjamu selera, erkkk alhamdulillah.....
inilah teratak beta untuk berteduh dan beradu, kroh krohh....
permandangan pada waktu senja, subhanallah.....

CAM WHORE time!!
para pembaca sekalian, ini adalah pokok ketapang yer....
(sila lah percaya ngeh3...)
time to sit back, relax and enjoy the view..........

Cam Whore, Second Day


apa? ingat orang tak reti berenang ke?? see the leg lar! ni baru cam whore atas darat, sat g aku tunjuk kat korang kehebatan aku kat dalam air, mesti korang kagum lah hehh!
jeng jeng jenggg............

|
|
|
|
|
|
|
V
tadaaa.....

waaa~
weee~
see the leg la cagu or not?? of course lar NOT...........
tersenyum puas aku, bangga jap dengan pencapaian diri sendiri. korang pehal? jeles?? muahahah....
 okok...aku sempat merayap ke resort sebelah, pehh memang mantop chaletnya, view pon cantik...apa tak cantik penginapan kat sana 1 malam je sampai lapan ratus hengget *gulp!


kat resort yang ni ada la jeti kan, so kalau korang banyak pulus leh stay kat sini tak payah la nak terjun tiruk bagai cam aku nih huhh!

Last day cam whore
tak main dapat cam whore pon jadi ler hehe...
duduk amik berkat
gambar terakhir di teratak tempat beradu
kalau dok tepi pantai wajib buat mende alah ni kan...
so aku pon buat gak lah ngee~~


:: habis ::


p/s: aku pergi 3 hari 2 malam, tak tahan woo rindu ngan bebudan jebon kat rumah tuu...dah la line tak berapa nak stabil kat pulau tuh, tak dapat nak ber3g ngan bebudak tuh. sampai sampai je kat rumah aku pelok cium sensorang, baru 3 hari tak nampak macam dah beso je dak jebon2 tuh huhuu...

suka?

18comments: