Saturday, August 14, 2010

Dulu KECIK Sekarang BESAR, Dulu PENDEK Sekarang PANJANG. SIAPA SAYA??

Kenal tak siapa saya?

|
|
|
|
|
|
V


saya yang suka tidur terkangkang...


saya yang berwajah gengster...


saya yang gagah perkasa...


saya lah ABU!



Ingat lagi tak dengan ABU? Kalau sesiapa follow kisah Abu memang tahu lah sejarah budak jebon sorang ni. Ini sebenarnya adalah Kakak Baby, kenapa dulu namanya ABU?? perkara ini terjadi kerana kegagalan aku menentukan dengan tepat jantina beliau muehehe... Ditambah dengan keterjalan beliau dan bentuk tubuhnya yang dulu sedikit berotot menguatkan lagi andaian aku bahawasanya beliau adalah seekor jantan tapi ternyata aku silap dan atas sebab itulah namanya diubah kepada Kakak Baby.


Sejarah Kakak Baby pon lebih kurang macam Baby Mushuk jugak, dia dibuang di kawasan rumah tetengah malam buta pada awal bulan Februari 2010. Dah lebih kurang 7 bulan Kakak Baby menjadi keluarga meowwmania, dari berat cuma sekilo kini dah seberat 2.9 k.g. Masa kecik dulu terjalnya ya ampunn...memang menguji kesabaran di tahap yang maksimum lah. Suka sangat mengemas rumah, kata pompuan kann huhh! tak dek maknanyerrr... Bab menyepah surat khabar, menjahanamkan bunga, mengoyakkan langsir budak ni! budak niiii lah juaranya!


Umur Kakak Baby aku tak berapa pasti sangat. Tengok si Kakak Baby tu macam dah besar sangat je, dah kena ngorat tahu! ngeee menakotkannn..... nak kena pantau selalu kalau Kakak Baby dah bagi respon positif masa kena ngorat ngan kucing jantan nampaknya aku kena hantar ke vet untuk dikasikan. Bukan nak berlaku kejam tetapi bimbang bimbang aku tak mampu nak menjaga banyak-banyak, bimbang tak dapat menjaga mereka dengan sempurna.



ini gmbr kali pertama Momel 
berjumpa dengan adik barunya.
sekarang Kakak Baby dah beso dah....udah kurang nakalnya, kalau dulu dia selalu buli abangnya Momel sekarang turn dia lak kena buli ngan adiknya si Baby Mushuk, rasakan! muahaha.....

gitu la ropenya kalau diambil gambar, toye jek! tak dek nak control control ayu ke control comey ke kann...huhh snap ajelah

lagi satu pose toye dari Kakak Baby a.k.a Abu, sekian.

 p/s: sesekali dah tak tahan dibuli dgn adiknya, ditamparnya tergolek-golek budak jebon kenit tu hahahah....

10 comments:

Lan Bingka said...

comelnya tidur terkangkang..:)

m4rilyn said...

baca few lines dah syaj nie kakak baby,tp pelik jap sbb nape Abu???
lepas tu baru tahu nape Abu. kuikuikui

meowwmania said...

Lan Bingka,
"yer sy mmg comey" kata Kakak Baby hee~

m4rilyn,
cik marie mmg terer!

kesilapan teknikal huhuu..

Chika said...

kakak baby... tomey la masa kamu baby. muke notty mcm baby mushuk jugak.. sejarah pun same...

nasib baik ada mummy dpt jaga die. makin2 la comelnyer...

Nur said...

salam kucing meoww
adusss.. geram kucing putih
takut kucing hitam.. ggrrrrr

meowwmania said...

Chika,
sejarah same nakalnya pon sama huhh

Nur,
kucing itam la beh, hitam itu menawan ahaks~

Gadis said...

ahhhhhhh~
suka picca last!
kiut~
cair sudah ni
huhu



P/s; boleh pula konfiuss jantina kucing kan. org kalo jumpa kucing, first thing org intai alat sulit tgk jantan atau betina. kehkeh :p

en. AMD said...

kakak baby ni mcm my perd la plk... hehehe

marina anakcikbob said...

comelnye!
gerammmmmmmmmmmmmmmmmm......!!!!!!!!!!!

hentakbelipat said...

nak kidnap abu boleh??