Thursday, August 5, 2010

Pada Ketika Ini Aku Sangat Merindui Kamu

Rindu sangat sangat!! Tak terbendung rasanya rindu di hati nak menatap wajah putih bersih si dia, sudah beberapa hari aku tak dapat menatap wajahnya.....












TETEH di mana kamu sayanggg? 
mummy rindu sangat sangat.....



dulu aku tak pernah risau dengan budak ni, budak yang tak pernah menimbulkan masalah pada aku dengan kelakuan baik dan manjanya. gelaran 'budak sindrom down' selalu dilemparkan padanya kerana sifatnya yang agak 'slow' atau lambat pandai dan lambat faham untuk melakukan segala-galanya.


Puteh tak pandai keluar dari kawasan rumah, Puteh tak pandai marah dengan kucing-kucing luar, Puteh tak pandai mengesan bahaya jika ada kucing jantan lain sudah pun mengiau keras dan terpacak bulu padanya, Puteh tak ada perasaan nak mengejar cicak atau lipas, melompat longkang saja selalu tak lepas.


Tapi sekarang, setelah berusia 4 tahun Puteh dah pandai dan dah faham segala-galanya. Puteh dah pandai bergaduh, Puteh dah terer melompat, Puteh dah pandai hissing marah-marah, Puteh dah pandai mengejar burung, Puteh dah pandai merayap jauh-jauh. Puteh jarang duduk di rumah, dia tengah kemaruk bertawap menanda kawasan territory nya. Puteh balik makan kemudian keluar semula.


Aku betul-betul rindu dengan Puteh yang dulu, Puteh dengan wajah innocent dan manja yang selalu aku peluk, yang selalu aku cium. Sekarang Puteh dah tak mahu diperlakukan begitu. Pernah sekali bila dia balik makan aku terus menutup pintu supaya dia tak keluar, sekali dia mengiau-ngiau macam nak pecah gegendang tinge aku mah aihh... marah bebenor dia. Tak mahu diam langsung selagi pintu tak dibuka, akhirnya aku mengalah pintu dibuka setelah aku puas pelok cium dia geramm!


p/s: lamanya nak tunggu si Teteh ni jemu dengan rutin harian dia, tak hilang rindu tengok wajahnya sekejap sekejap. hari ahad time mandi pandai pulak si Teteh balik, sedo diri pulak diri tu dah busuk masam yer...

8 comments:

Misz Pinkie Winkie said...

alahai teteh.
aunty lin pon windu sama kamu.
kamu sudah pandai berdikari.
tapie kepandaian kamu merisaukan kami.
suka tengok teteh jugak...mata dia sungguh ayu..

pae's faezah said...

same ngan kuceng kte si amok..
dulu manje sangat2 sekarang nk pegang p0n dah susah..
msok uma time nak mkn jerk huhu...
cedey kan tp kte kne redha jelah :(

saya said...

yang busuk masam tu la yang wangiiiii...

sweetsal said...

kesian nye..siputih pergi mana pulak tu..dia gi jalan2 kut..risau jugak kan kalau kucing kesayangan kita tak balik2 rmh..mesti rindu abis..

Chika said...

alooo.. cian nye dia. paham perasaan mu itu. Deejay pun camtu la ropenye. Dulu lekat celah ketiak je. Sekarang dia suda hanyut dengan dunia luar. Bila la dia nak blk kepangkal jalan. Sama2 la kite bersabar. harap2 sentiasa selamat, Amin...

Chetz Yusof said...

Kesian u... hopeful Teteh selamat dan tak jauh kemana dan pulang segera.

ok lah... kucing I if letak luar pintu takkan pergi mana2, kecuali si Cesar ni.... dia ni berperangai anjing sket... so, takut pulak nak lepaskan dia...

Tapi si tita... u letak kat depan pintu datang 10 kemudian dia still kat situ...heheh takut nak keluar..

m4rilyn said...

cam one my cat kat kg, nama dia Sassy..jantan. adik2 n mama kata dia ponen sbb lembut sgt. tp bila sampai masa dia matang..matang dlewat usia lain jadik.
belagak panjat pokok..pastu start merayap pastu wasallam terus. ilang xde berita. kucing kg..biasa la, menjajah kawasan.

to MM,harap bersbar la ye. moga dia pandai balik rumah..biasa akan balik sbb LAPAR yang amat

ItaJeff said...

teteh syg..jgnla buat mummy risau..kesian mummy rindukan teteh...