Saturday, September 25, 2010

Ini Kisah Si Merah Budak Gendang Gendut Tali Kecapi Kenyang Perut Suka Hati (hamboihhh tajuk tak henggat)

Ni anak jantan lagi sekor, keje lain takdek asik la nak bergasak sampai berlubang-lubang badan tuh! kang berlubang kat leher, sekejap kang kat kaki, jap lagi kat kepala, baik kat kepala kat ekor pulak haihh tak jugak serik-serik, asik keje tutup lobang gali lobang ajelah hehh!

"haa...apesal baik sangat dok kat rumah nih, apsal tak keluar beradu tenaga ngan kucing jantan sana?? pegi la keluar....tak payah nak jaga kuih raya tu, takdek orang nak amik pon... Camnilah bila dah sakit, pandai pulak duduk diam kat rumah yerk..."

"mana yang sakit tu, meh sini tunjuk kat mummy...."

"haa...kan dah berlubang tangan tu, itulah degil sangattt"

"buat la muka kesian camtu, tak eran ponnn.....
meh sini taruk ubat!"

"tuku tangkal balik pintu, budak gendut nakal memang bergitu"...
huahua...mari kita ketawakan dia reramai

 
p/s: si Merah ni buah hati abah, asal balik keje je nama Yaya lah yang selalu disebut dulu dan beliau jugalah yang rajin merawat luka budak gendut ni sampai sembuh, elehhhh.....tak jeles ponggggg

8 comments:

nur anis said...

huhu..kucing jantan memang macam tu..nanti da baik luka tu g keluar blik latu..

m4rilyn said...

biasa la tu,anak jantan.xleh nak kata apedah

cam anak jantan i, balik ngan Chika aritu tgk dia jalan lain macam,cari nyer carik tgk kuku jari tengah belah kiri ilang. sian..nak menggaru pun xleh..tp cam tu la,lepas tu lesap.

sabo je la ye MeowwMania. terima la laku anak jantan awak tu

sweetsal said...

pesal tu si merah luka kt tangan, gaduh erk..bukan main dia dok atas meja, nasib baik mummy dia sayang kt dia..hehe

meowwmania said...

nur anis,
kompem la tu cik anis huhuu...

m4rilyn,
misty ilang kuku?? haihhh itulah...redho jelah

sweetsal,
anak jantan beselah..memasing nak tunjuk terer huhu

anis said...

haha, sejibik cam kucing anis, obama..
smpai belobang tepi telinga dia gaduh..
orang nk taruk ubat x kasi, bla luka dh kering, merayau la lg...
x serik2...

princessayang said...

sedap pantun yg last tu, 2 kerat ke setengah kerat..hehe

meowwmania said...

anis,
kan..kucing jantan mmg camtu lah asik nak bergaduh jek geram tol!

princessayang,
2 kerat suku kot hehe..

Chika said...

Sedihnye tengok tangan dia... huhuhuh Muka pun minta simpati. Baik sungguh...

Mmg la bebudak ni macam tu perangai nya. Time sihat, mane nak ingat kite. Time sakit, tak payah disuruh2. Halau pun tamau keluar... Kan dah kene marah ngan mummy awak dah...

nak gelakkan dia, tapi kesian plak. Muke 35sen. sedih...