Tuesday, September 7, 2010

OPSMASMAH (Operasi Mengemas Rumah)

Share
Assalammualaikum semua...apa khabar hari ni? Ada baik?? Ada puasa?? haa...puasa la hendaknya jika berkuasa kan, yang tak boleh nak puasa tu apa kan daya ye dok?? Saya alhamdulillah... belum ada ponteng puasa lagi, cuma ponteng time diberi ponteng aje lah kan...yang itu di luar kuasa saya. Kalau boleh memang tanak ponteng langsung, bukan apa malas nak menggantinya tuu...


Pejam celik pejam celik dah tinggal lebih kurang 3 hari lagi Syawal nak menjelma. Budak-budak of kos la suka dapat kumpul duit raya, cuba tanya orang yang tak berapa budak nih! yang nak kena bagi duit raya ni! tak sonok langsung yer muahahahah... Ok tak baik camtu yerk, jangan tiru macam saya. Dulu masa kocik pon dah merasa kan sekarang ni turn kita la pulak bersedekah kat budak-budak tak gitu, ahaks~


Raya pon dah dekat so weekend haritu, arahan mengemas rumah telah dikeluarkan oleh bonda tercinta. Jadinya saya adik beradik menjalankan operasi mengemas rumah. Dari pagi bangun sahur tu, start dari menukar kusyen baru, mengelap tingkap, membersihkan debu dan habuk, menyapu, mengemop, sambil-sambil membasuh baju dan menukar langsir baru.


Langsir tu mak tempah je kat kedai tapi innernya kata nak jahit sendiri, time nak pasang tu time tu jugak lah baru nak jahit, nak cepat punya pasal sudahnya mak salah potong inner langsir tu... dah menyenget jek hahahah... nak alter balik bukannya senang memang menguji kesabaran betul lah. Setelah jam menunjukkan detik hampir 3 petang, akhirnya saya siap mengemas satu rumah dari tingkat atas, bawah dan dapur tapi mak tak jugak siap siap menjahit hehe... Lihatlah betapa rajinnya diri ini muahahha... Ok ok bukan saya sorang yg rajin yer, budak dua orang ni pon rajin sesangat nak tolong mengemas...kemas?? tolong menyebok ada ler...


haaa...tangan sapa ni??

siapa yang dok menyelit kat celah-celah langsir ni?? 

Kakak Baby!! watpe bergumpal kat langsir tu....?? 
ish budak nih, kang mak marah ler...

makin orang nak tangkap dia makin la dia menyusup nyasap kat dalam langsir tu eeeee geramm!

budak ni pon sama naik. baby mushuk!!
kenapa duduk atas inner langsir tu, kan mak tgh jahit isk isk...

apa tengok tengok?? meh sini kang mak marah 
mummy tak tawu yer...

Baby Mushuk kepenatan setelah seharian mengemas rumah, kemas la sangatttt............


Langsir yang mak tempah tu sekeping je harganya dah cecah 100 hengget plus kain dan upah jahit padahal bukannya buat pesen canggih mana pon biasa-biasa aje isk isk..membazir membazir.. Seb baik aku tak reti menjahit kalau tak 'pakcik kayo!!' Duit dah banyak lebur kan mana tak mak membebel bila bebudak tu bergumpal kat langsir dia, itu pon aku tengok dah ada kesan macam benang tertarik kena kuku dorang la nih. Hehh ni kalau mak tahu haru dibuatnya... nyorokkan nyorokkan... diam-diam aje la yerk huhuu... Sesiapa yg pasang niat nak bocorkan rahsia ni kat mak aku, korang dilarang datang beraya di rumah aku yer. Harap maklum! huahua...


p/s: nampak gaya macam dapat solat terawih penuh, insya'Allah...ponteng terawih time ponteng puasa jelah, yang itu tak leh nak wat pape.. so kira penuh la kan kann?? ngeh ngeh ngeh...

suka?

13comments: