Saturday, October 16, 2010

Montel and Minee's First Day Out

sniff here...sniff there...

Petang semalam bawak budak dua hekor ni makan angin kat laman rumah, kelakar tengok gelagat mereka. Yelah orang beranak dalam rumah mana penah jejak ke tanah lagi pijak rumput pon terjengket-jengket pastu terhidu-hidu, jakon sungguh hahaha....


Min wat pe tuuu...

Si Min ni sangat bijak, hari tu letak dia kat dlm pasir soh poo pee kat situ. Dia hidu-hidu pastu terus mencangkung kencing hehe... yang si Mon pulak jgn harap lah degil! letak je kat atas pasir mencicit-cicit dia lari haihhh....


"mummy, stop taking my picture please...am POOPING!!!"

Min sangat baik, lepas poo and pee tu dia timbus khazanahnya elok-elok bijak bukan? ikut mummy beliau rasanya hahahahah.....


Sila fokus pada ekor Min yg sedang berkembang mekar ituh..

Min ni tak padan kecik, bila terserempak dengan kucing lain yg lebih besar dia takut langsung. Mulalah hissing hissing pastu bulunya akan berkembang mekar hehe...


Momel pelik tetiba dia kena sembur..

Min ni memang berani tak macam Mon harap muka je brutal tapi penakot ya amat. Kena tiup angin pon dah lari lintang pukang carik orang nak berlindung hahahah...


brutal la konon...eksen je tuu

Mon tak berani pergi jauh dia akan ikut ke mana saja kaki aku berjalan. Kadang tu saje nak dengki, Mon tengah leka aku sembunyik sekali dia menjerit mak aihh...macam nak tercabut anak tekak hahahah Mon..Mon...


Min sedang menjelajah donia sedangkan Mon sedang mencari tmpt berlindung huhuu

Min yang terover excited bila dilepaskan di tempat yang lapang, macam tak cukup tanah dia berlari ke hulu ke hilir...sonok sangat dia



Min pantang nampak benda bergerak, semua nak diterkamnya. Si Mon pulak tukang terperanjat saje hahahah....adehh sakit pewot aku ketawa menengokkan aksi budak Montel sorang ni huhuu...


shushu time!
ok dah penat mengexplore donia, kita minum dulu!!

11 comments:

sunyi sepi said...

adorable....cumel giler 2 bulus ngan mama dia nih...

sweetsal said...

waa..seronoknya mon dn min makan angin kt luar..dh besar dh tu, bln main kejar2 kan...

Gadis✿ said...

kak meow meow ni kan...
jahat..suka buat org jeles
T__T

mau juga peluk2 kucing
mau main ngan kucing
mauuuuu
T__________T

m4rilyn said...

ala u...samsengnya muka..tenyum cket.

lupie said...

Hello Mon & Min,

You brave little kittes!!
Make sure you stay near to your human mom!

Love from all of us!

Chika said...

Mon and min... geramnya. si mon tu comelnye bulu dia. bersih je...

Cik Siti said...

bulu mon cantiknya..putih suci macam iklan sabun TOP...hehe

min pulak rajin benor explore alam semulajadi..

mummy dia..amboii..kemain gelak ek..luka tu dh baik betul ke...

RAFHAN ~peace~ said...

comel betul kucing2 kat sini...

meowwmania said...

sunyi sepi,
Mon & Min cakap: maceh :D

sweetsal,
bukan setakat berkejaran je dah mula mengganas mereka ituh hohoh..

Gadis,
hehe..jeles kew? xdek niat pon taw huhuu

m4rilyn,
samseng ekk...ikut pakcik misty dia kot hehe

Lupie,
ok aunty lupie, we love aunty too...

Chika,
Min pon bersih gak tau cuma bulu dia itam jer huhuu

Cik Siti,
hehe....dalam proses penyembuhan nih

rafhan peace,
tengkiu...peace!!

m.q said...

cumelnyaaaaa.....

Ms J said...

nak buat anak angkat muleh tak??