Monday, November 22, 2010

Aktiviti Me'MANGIE'kan JEBONS.

Share
Pagi ahad tengok cuaca cerah memang molek benor kalau mandikan bebudak jebon sekalian, sekali mandikan lapan-lapan hekor yer.. Dari pukul 10 sampai dekat pukul doblas baru siap, mintak nyawa...mintak nyawa...semput!!  Lepas mandi memasing pandai je nak carik port hangat untuk keringkan bulu cuma budak jebon kenit (Mon dan Min) dua hekor ni jelah nak kena kurung kalau tak entah ke mana-mana dia landing.


Pening jap nak kurung kat mana sebab aku memang tak ada sangkar kucing yang ada cuma carrier jek, takan nak kurung dlm carrier, dah la sempit pastu tak banyak lubang-lubang kang lambat lak nak kering. tingg! ahaa dapat idea!!







BAKUL!!



mudah...cuma gunakan mende di sekeliling kita ngeh ngeh~


ok anak-anak....sila keringkan bulu masing-masing yer

nampaknya Mon dan Min gigih menjilat bulu, veli good!


Mon asik tengok luar jer, keringkan bulu tu dulu baru boleh keluar yer....


tengok adik kamu tu, rajin...


selagi badan tak kering tak boleh keluar yer... NO..NO..NO!


"mummy, badan Min da teling....
boleh tak Min kuar?"


"Mon pon dah teling mummy!"
 "ye ke dah kering? ok la kuar la kalau boleh.."


tak boleh keluar punya....muahahhahaha


lepas mandi tiada aktiviti lain yang lebih seronok dibuat, TIDUR...


Mon, tahu la baru lepas mandi...
takde tempat lain ke kamu nak landing..??


sleeping in the warm atmosphere, purrr.....


erkk...!!


"baby mushuk, kamu dalam tidur pon nak buli adik yer!"


Min macam biasa tidur sambil mengempeng dengan ibunya.



p/s: MOMEL takde kalau tak semuanya 9 ekor... 

suka?

11comments: