Tuesday, November 16, 2010

Bangunan Pelik-Pelik. Taik Minyak Taik Itik. eh! lain macam je bunyiknya!?

Share
Assalammualaikum wbt....

hello everyone! tengah buat apa tu? rebus ketupat? masak rendang? kacau kuah kacang?? ok pape pon yang sedang korang lakukan sila lakukan dengan ikhlas jangan dok merungut-rungut penat ke hape yer....kata nak raya mesti la nak masak-masak segala bagai kang korang jugak yang nak mencekik tak gitew huakakaka...

Ok untuk meredakan peluh yang meleleh di dahi dan jari jemari (eh! jari-jemari??) apa kata korang layan gambar bangunan yang TERPELIK di donia ini


1. Mind House ( Barcelona , Spain )


2. The Crooked House ( Sopot , Poland )

3. Stone House ( GuimarĂ£es , Portugal )

4. Lotus Temple ( Delhi , India )

5. Cathedral of Brasilia ( Brazil )

6. La Pedrera ( Barcelona , Spain )

7. Atomium ( Brussels , Belgium )

8. Museum of Contemporary Art (Niteroi,Rio de Janeiro,Brazil)

9. Kansas City Library ( Missouri , USA )


10. Low impact woodland house ( Wales , UK )

11. Guggenheim Museum ( Bilbao , Spain )


12. Rotating Tower, Dubai , UAE

13. Habitat 67 ( Montreal , Canada )

14. Casa da musica ( Porto , Portugal )

15. Olympic Stadium ( Montreal , Canada )

16. Nautilus House (Mexico City, Mexico)

17. The National Library ( Minsk , Belarus )

18. National Theatre ( Beijing , China )

19. Conch Shell House, Isla Mujeres , Mexico

20. House Attack ( Viena , Austria )

21. Bibliotheca Alexandrina ( Egypt )

22. Cubic Houses (Kubus woningen) ( Rotterdam , Netherlands )

23. Ideal Palace ( France )


24. The Church of Hallgrimur , Reykjavik , Iceland

25. Eden project ( United Kingdom )


26. The Museum of Play ( Rochester , USA )

27. Atlantis ( Dubai , UAE)

28. Montreal Biosphere ( Canada )

29. Wonderworks (Pigeon Forge , TN , USA )

30. The Basket Building ( Ohio , USA )

31. Kunsthaus ( Graz , Austria )

32. Forest Spiral ( Darmstadt , Germany )

33. Wooden Gagster House ( Archangelsk , Russia )


Ok sudah layan? Selamat Hari Raya Korban dan selamatlah pergi dan balik dari kampung kepada yang balik kampung. Jangan tanya aku apa kena mengena bangunan pelik-pelik ni dengan raya korban, aku pon tak tawu...hentam sajalah labuuu (labu jugak yg kena, nasib badann...)


p/s: kepada yang nak tolong merewang sembelih lembu tu boleh tak tolong tumbangkan lembu tu elok-elok, kalau dah jatuh berdebub tu kan sakit, sian lembu tu...

suka?

5comments: