Thursday, November 25, 2010

Saya Adalah Seorang Kakak Mithali *itupon kalau korang nak percaya lah...

Mula mula Berita Penting.
Nak bagitahu aku tengah batuk terbahak-bahak ni *jangan main-main bukan ketawa je ada terbahak-bahak taww. Batuk dah tahap kritikal dah nih sampai nak terkeluar anak tekak. Ubat batuk sampai dah habis sebotol aku telan tak jugak hilang. Sesiapa ada petua tolong la bagi. Kerjasama yang diberi didahului dengan ciuman penuh kaseh sayang inih




Ok sekarang nak citer cerita yang sebenarnya, sepanjang hari ni aku jadik Kakak Mithali pepagi dah bangun buat air, buat sarapan eh! buat ke? beli je ponnn. sebab mak abah sedang bepergian, mereka ke Medan Indonesia untuk berhoneymoon kata nyeee... Jadi anak-anak tak boleh ikut yer. Ok fine tak ikut tapi jangan lupa bahagian saye yer bondeee ngeh ngeh ngehh~


kebetulan adik yg sorang tu cuti, sebagai kakak mithali memang takde mana lah saya nak memasak kan so menjadi tanggungjawab saya untuk membawa si adik mengisi perot yang kosong itu pada waktu lunch. saya bawak ke mcDonald duck saja.. mudah, cepat dan sedapp


gendang gendut tali kecapi kenyang pewot suka hati, so dengan pewot yang kenyang suka hatinya merayap ke mall pula. Ingat nak carik ubat batuk eh! bukan ubat batuk nak carik gegula untuk orang batuk. Tiba-tiba terlalu dekat CoolBlog, dah terlalu tu terbeli la pulak.



tengah skodeng perisa yang menjadi pojaan hati.
eh! pandai pulak adik aku amik gmbr camni, boleh pulak diblur kan amoi kat depan tu ekk..korang reti?? aku sendiri pon tak reti huahua...


sedang gigih memerhati proses membuat ice blend CoolBlog, 


ok dah siap. sila bayar...



senyum itu satu sedekah lalala~~
oh pokcik CoolBlog saya amat ter'addicted dengan anda *CoolBlog tu laki ke?



srott sroottt.... sedapnya ice blend cokolat nih
suka sangat mende bulat-bulat hitam yang kenyal kenyal tuh, apa benda nama dia ekk?



kata nak carik gegula batuk apsal boleh terpesong kat Clean&Clear section nihh...
*molot tak lepas dari CoolBlog



ahaa...dah jumpa apa yang dihajati gegula batuk cap Dequadin perisa lemon *alahh yang dalam iklan ada abg macho badan ketak terkeluar sore pondan tuuu



 p/s: batuk batuk jugak coolblog kau telan jugak pastu sibok nak mengadu-ngadu kat orang apahal??  sangat teserlah kesengalan di situ.


NOTA.
adik baru tukar hengpong baru, tu yg galak dia mengambik gambo...tengah kemaruk la konon, layannn zasssss~

16 comments:

mak etty thaqif said...

nama yg hitam kenyal2 tu pearl. kena tambah 60sen. kita panggil air tu, air gembira. sebab bila sedut, terus brain freeze. lepas tu macam gembira je sebab dpt kunyah pearl tu. mak etty's fav...cappucino.

lupie said...

Auntie Meow ... jalan2 ye? Lucky nak ikut...

Luv, Lucky

P:S: bulat2 yg hitam tu ... hehe, kalau tak silap - namanya pearl, macam dlm bubble tea ... kan?

marina anakcikbob said...

beb,aku pon nak gtau yg aku pon seorang PENGGILER COOL BLOG!!!!!!
aku suka choc milk tea tp xsuka blended punya..
so,ni sample cara2 aku meng-oder:

amoi,coklat milk tea extra pearl 1! siap! ;)

Nur Misnan said...

salam tomeynya dia
dengan warna orange kuning..
makan apa tuh??

Ms J said...

eh.... kita pun suka Choc blended dgn bubbles coolblog tu!!!! yummeh..

m4rilyn said...

cooblog ice blended tu le sebenornya obat batok :)

hentakbelipat said...

kaka mishali ni buli adik suoh amek gmba bnyak2 ke ape

NaddY said...

sama lah kita...ter'addicted'dgn cool blog n each a cup.... nama bola itam-itam tu bubble...that's why ice blended ni dipanggil bubble tea...

meowwmania said...

mak etty thaqif,
aah la mak etty mmg brain freeze trus terbeliak bijik mata heheh

eh mak etty dah tukor nama kew :D

lupie,
aloloo..kalo lucky dekat dah lama aunty meoww hangkot sama huhuu

pearl. aah baru tahu hehee..

marina anakcikbob,
choc milk tea hehh? ok len kali leh try ;)

Nur misnan,
ngah mamam dobel cis beger yg amat sedaappppp =)

Ms J,
sedap kan!

m4rilyn,
kann...cik marie mmg memahami hehe

hentakbelipat,
mana ader...dgn kerelaan dia sndiri tuh huhuu

NaddY,
bubble tea hehh? baru tawu huhuu..jakon tol :D

Lia @ Norli (Mamarempit) said...

cantik baju...kebaya ke kebarung? dah lama tk buat kebarung..rase nk buat la plak...huu...

Ice - ubat batuk paling mujarab....ngeeee

meowwmania said...

mamarempit,
hehe maceh...

tu baju kebaya lidah. tu yg sy pggl, tak tau nama sbnr tehehee

Gadis✿ said...

kak!!!!!!! baju cantik la!
hehe =)

Lan Bingka said...

double cheese burger memang sedap...saya mesti pilih! ;p

meowwmania said...

Gadis,
tengkiu dik :D

Lan Bingka,
saya mesti pilih tu bank rakyat...

i'm lovin it!! heheee

Papa Hero said...

manisnya muka cik lynn tersenyummm mengadap cheese burger tu,,,,,heheh ( kembang la tu )

meowwmania said...

Papa Hero,
abih la PH kembang xleh nak kuncup kuncup dah neh hehe...