Friday, December 17, 2010

PANTUN HARI INI: Gendang Gendut Tali Kecapi, Kenyang Perot Suka Hati

[entri khas untuk adik-adik yang masih bersekolah rendah]
tapi kalau yang dah beso nak baca sukati ler....



Assalammualaikum w.b.t


Apa khabar adek-adek....hari ni abg Merah nak ajar satu pantun. Dan pantun kita pada hari ini adalah... 


'Gendang Gendut Tali Kecapi Kenyang Perot Suka Hati'


Maksud pantun tersebut takde kena mengena dengan gendang ataupon tali skipping tapi membawa maksud apabila perot kenyang senang lah hati kita, mudah bukan. Tapi kalau adek adek masih tak paham, boleh la lihat gambar di bawah untuk menperjelaskan lagi maksud pantun tersebut....


|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
V


























ok adek adek....ada pahammmm???



semoga kita bertemu lagi di tajuk yang lain, pesanan dari abg Merah jangan noty-noty....bubbye!!

7 comments:

Cik Awynn said...

kusssss semangat perut dia. hehehe. mesti bahagia budak ni dijaga oleh mummy dia.. tengok aje perut dia tu.

kak Kim said...

Amboi uncle Merah...senang hati nampak...?

m.q said...

abg merah hensemmmm laaa
dan macho jugaaa

Princess Ayang said...

amboi perut...
dh macam buah honey dew dh rupanya..
Aden ada harapan jadi macam jebon merah ni

keen said...

waaa...suke atinya pewot abg merah tu..

CIK BIRU in da house! said...

mak ai perut dia..betol2 kenyang nih..

Papa Hero said...

ha ha ..perut iyo pun tak gendut camni