Friday, January 7, 2011

Kasih Sayang Mereka Tak Pernah Luntur

Mon....jaga sikit kaki kamu tuu kena kat muka adik

alolo...geram je tgk rasa macam nak polok polok jek


Tatkala melihat budak berdua ni tidur seolah mengimbas kembali kenangan dulu sewaktu Kakak Baby dan Baby Mushuk kerap menghabis masa bersama. Di suatu masa ketika belum wujud si MON dan MIN, ketika hubungan mereka sangat erat dan saling sayang menyayangi antara satu sama lain. Macam ni lah selalunya keadaan mereka berdua tidur, di kerusi yang sama. Si Mon ngan Min ni pon macam diajar-ajar aje tidur kat situ..


Baby Mushuk yang super manja dengan kakak nya si Kakak Baby

walaupon tak tidur tetap nak berada di sisi kakaknya..


Sekarang pon Kakak Baby dan Baby Mushuk masih saling kasih mengasihi antara satu sama lain cuma mereka tak lah sekerap dulu menghabiskan masa bersama. Sejak Kakak Baby dah ada baby sendiri ni tumpuannya tentulah pada  anak-anaknya dulu, Baby Mushuk pon faham dengan keadaan Kakak Baby yang dah menjadi ibu tu malah Baby Mushuk rajin menjaga adik-adik barunya. Rajin bermain bersama, rajin jilat membersihkan adik-adiknya. Baby Mushuk jatuh sayang pada anak-anak Kakak Baby serta merta sejak mereka lahir lagi.


Memang kagum sangat dengan sifat kasih sayang yang wujud antara Baby Mushuk, Kakak Baby dan anak-anaknya. Walaupon tidak si ibu hubungan mereka sangat erat. Cuma kadang tu macam kesian tengok Baby Mushuk, bila dia baru nak duduk bermanja-manja dengan kakaknya datang si Mon ngan Min terus menyelit nak menyusu. Baby Mushuk pon beralah bangun...kesian sangat tengok. Tapi aku tahu Baby Mushuk tak kisah pon, kadang tu sambil adiknya menyusu sambil dia jilat membersihkan adik-adiknya dengan Kakak Baby sekali dia jilat hehe...baikkan Baby Mushuk? Sayang dia!!



p/s: bila tengok sifat penyayang Baby Mushuk macam nak bagi peluang dia jadi ibu tapi bila pikir-pikir balik, rasa macam tak mampu nak bagi yang terbaik bila dah banyak-banyak nanti *sigh

6 comments:

akmalhilmi said...

comel
aaauuuuuuuuuuuu
nk jumpa kucing tu
aauuuuu

NISS said...

semacam je org kat atas ni..nak jupe kucing ke?tuan kucing ?hehehee..
tomei n blackiey pon mcm tu..

ezan said...

comelnya!
eh2 yang mon tue, macam kucing ezan lah yang nama baby tue, hehe

nazihahisa said...

comel comel comel *pengsan

zoe said...

saya suke baca entri kamu.. best la. saya pun suke kucin gak!

sweetsal said...

Baby Mushuk ni memang penyayang ye, pandai jaga adik2..