Tuesday, March 22, 2011

Cat Grass Nang Sepongkis

ater.. ni teman nak kabor sikit. hari tu kan ada la beli cat grass berangan la konon konon nak ler teman nanam cat grass nih kang esok lusa tumbuh buleh kasik kat bebudak jebon mengunyah buat jajan mereka. gigih la pergi ke pet shop membelinya.




balik romah semangat nak menanam padi sudah mari.. gigihlah menanam cat grass yang sepongkis itu. bersungguh-sungguh baca instruction kat kotak tu cara-cara nak menanam kang salah teknik hilang cat grass tak tumbuh padi pulak yang tumbuh tak giteww...


setelah berhempas-pulas maka selesailah acara menanam cat grass tadi (berhempas pulas la sangatttt..) sepanjang proses tu si Kakak Baby ngan Min sibok lah menyibok kat situ. teman kata kat mereka jangan diusik cat grass itu kang kalau dah terlungkup satu sen tak guna.




idak lah dipedulikan oleh mereka kata-kata teman tadi, si MIN sudah terpijak alas dulang bekas cat grass tu maka sudah tergolek jatuh ke bawah apalagi hangin satu badan sudah mariiii....MIIINNNNNNNNNN!!!!!




tapi nak menjerit sampai keluar anak tekak pon tak guna, mende dah jadik redho jelah...apa nak buat?? kite bako usin kite bako!!

ater bergitulah kisahnya...




banyak la kamu punya sorry!!
ganti balik cat grass mummy tuh! ganti balikk!!!

23 comments:

gt hans said...

ehehe..cakap kat MIN..sowi nek lowi laa..hik2

nur anis said...

hahaha..min buat muka sedih la..

Rosmawati Yusof said...

Ater...lepas ni, teman makan rumput jer ker, mummy...

Cat-in-Sydney said...

Ni meowmum yang salah. Pi lah sorok kat belakang almari ke, belakang tandas ke, yang budak-budak tak boleh capai punya. purrr....meow!

=*_*=Phat Cat with Phat Lady said...

alahaiiiiiiiiii...
x sempat nak tgk mende tuh lepas peringkat pertama.. huakakakak

NISS said...

xpele juge ..yg di telungkup kan tu cat grass..ate teman ni hari2x..dok betolkan..tempat pasyior..deme telungkupkan..terpakse le ngutip taik hari2x..;p

Just Call Me V said...

hahaa buat muka kecian pulak..ahhaa

m.q said...

hmmm...baru nak tgk cat grass tu tumbuhhhhh....

habsahharun said...

ayork..tak tau min...mummy marah..ayorkk..

Misz Pinkie Winkie said...

hahhah..baru nak tengok cat grass tue..
pas nie beli lagie tau. huhu.

meowwmania said...

gt hans,
tak yah cakap cempak je kat lori boleh? huhuu...

nur anis,
gitu la rope nye bila buat salah huhh

Rosmawati Yusof,
rumputlah gamaknye.. :D

Cat-in-Sydney,
tak sempat nak sorok sudah tegolek maaa....

=*_*=Phat Cat with Phat Lady,

uii susah benor nak ngeje nama fuhh!

jgnkan peringkat pertama, spoloh minit pon tak sampai hampehh..

NISS,
hahahahah ye ke??? hahahha hehehe huhuhuu ops! terlebey suda :D

bawak bersabo jelah yer...

Just Call me V,
itulah ropenye...

m.q,
jgn harap ler...sekian jelah jawab nye huhu

habsahharun,
ater..deme idok lah kesah pongg

Misz Pinkie Winkie,
huhuu...idok lah teman beli lagi misz pinkie oiii....

marina anakcikbob said...

try je cedok masuk semula.. kot2 tumbuh ke..

shanas said...

maaf kan laa tengok tuh muka bersalah gila...hehehehe

¤(`×[¤MyA¤]×´)¤ said...

salam,

beliau memusnahkan cat grass yg sepongkes tu sbb beliau takmau makan kot?? ekekeke...

saya said...

hehehe.. i love you lah min! lenkali buat lagi ye... oo..ni le cat gras yg diwar2kan hari tu ye..nanti saya try carik kat sini gak ye. tengok camne ke hasilnya. and to momon.. get well soon dear.. mmuahhhhhhh!!!!

GadisGula-gula said...

muka amin.. mcm muka kucing sye.. tp kucing sye gemmokkk

m4rilyn said...

MUmmy. Min main je tak buat pape pun...

Chika said...

hahaha tak tahan teman dengo. Dia takut mummy bagi rumput je pasni tak bagi blackwood lagi... adeh

grOundnUt said...

Ahahahha ... nut pun memang ada pengalaman mcm ni, diorang tak jatuhkan pasu tu, tapi diorang korek semua pasir tu bagi tumpah then diorang guling² kat atas pasir tu huhuhu ...

Nur Misnan said...

hahaha... cian kena marah
garang betoi mummy yer...
kalah mak Angelina..

thefluffies said...

korek tabung anak2 bulus untuk ganti balik catgrass tu. haha!

ettymelladikboy said...

deme ni memang tak maunye dengo kate. teman sibuk dok ulik ulik, gentel bunga telor, deme senang senang je rosakkan dlm sekelip mate.

seteressssss teman!

cik sakdi said...

hei cat grass mahal tau, kehke muke innocent