Thursday, April 28, 2011

Kesian MERAH...

Assalammualaikum.



Ini MERAH. 
Perasan tak apa-apa perubahan pada Merah?



Perasan?



haaa..perasan??



perasan tak ??




Telinga si Merah terkelepet. macam ada 'belon' tumbuh kat telinga dia tu. Saya pon baru perasan, si Merah ni bukannya nak duduk kat dalam rumah dia lebih suka lepak kat luar rumah. Bila perot lapo baru reti nak masuk carik makan lepas makan keluar semula jangan harap la dia nak duduk lelama kat dalam. Jadinya tak perasan bila masa telinga dia tumbuh 'belon' tu tahu tahu je telinga Yaya dah terkelepet camtu. Tapi rasanya tak sakit sebab bila dipegang Yaya diam je kalau sakit harus dah bercalar tangan saya ni.


Apa tu ekk? Bahaya tak?? Kalau ada di antara rakan-rakan yang tahu atau penah terjadi pada si comel sendiri, saya perlukan nasihat dari rakan-rakan sekalian.



Thank you in advance for your attention to this matter ecehh

18 comments:

Mijoe said...

kite tak tahu. tapi pernah tengok kekucing yang tingenye terkelepet macam Merah ni.

baik MM bawak gi vet cepat!

Get well ASAP!

sweetsal said...

eh eh kenapa pulak telinga merah terkelepek ye..xtau pulak sebab apa..apa pun hrp merah sihat walafiat..

umi_e said...

Tak pastilah benda tu bahasa ke tak... tapi kalau jenis ketumbuhan, baiklah bawa gi vet cepat...

akmalhilmi said...

sian merah
huhuhu

ery D cat said...

Salam pd tuan tanah
hah teringat plak pd kucing sy kat kampung ginilah tinge dia
setahu sy la kan..adik sy ms kecik ske piat2 tinge dia pastu tinge dia jd gtu ada gelembung air kan??ha tp dia orait je...'pergi' dah dia tp ms tu dah veteren. xtaula plak org lain pnya pndangan

Rosmawati Yusof said...

Bisul, kot.. he, he Merah, merah. macam2 kamu ni...

Cat-from-Sydney said...

Aunty Meoww,
Bisul kot? Cepatlah bawak jumpa vet. purrr....meow!

Shaz Alina said...

uik?? belon? pe suda jd...?
ilang suda kecapangan sblh tinge nye... hoho~

m4rilyn said...

cam Comel kucing chika dah.

Chikaaaaaaaaaaaaa meh sini tolong aunty MM

Farahliza Isa said...

penah jadi kt kucing nenek saya,tapi sbb bisul...cuba rasa ader mcm bengkak tak? nnt dia kluar nanah,byk sgt pastu telinga dia dh x boleh elok dh, terkelepet jer camtu...dh mcm american curl plak, tapi curl terbalik...hehehe

aby said...

salam mm,
belum jumpa kes mcm tu ..
tp klu di pegang tk sakit,
ok kot ..
ekor merah tu kontot yer ..

Miss Ieza said...

kesian merah.
spnjg pengalaman bela kucing, tak penah lak jadi benda camni kat kucing-kucing kita.


cer tanye pakar meoww yg lain...

ctpayong said...

"hero" selalu macam ghitu. tak lapo tak kenal rumah.

pasal telinga dia tu better pergi vet. kakCT pun tidak lah yag arif sangat.

cepat!.

marina anakcikbob said...

apa tu? besar ke x? apsal ek? ketumbit kot..

sesemut said...

kena jumap vet cepat. takut kalau dia melarat sampai nerve yg lain.
kalau takat bisul kat situ jer takpa.. tapi takut luka dlm lebih besar..

Ayeem Jemain said...

banyaknya komen!

القط (Kitton) Pet Service said...

Assalam Meowwmania,
Merah tu terkena Ear Hematoma yang disebabkan oleh beberapa faktor. Sy alan upload ttg penyakit ni dlm blog immediately. Kami sarankan MM bawa merah ke Vet Berhampiran. Rawatan segera diperlukan...

Hunny Kitty said...

tingat kucen ai yg dah mati