Saturday, April 23, 2011

Oh! Ibu...

Ibu dan anak.







Masa MON sakit hari tu, perasan si MIN sangat manja dengan ibunya. Min sentiasa berada dekat dengan ibunya dan asik menyusu. Kakak Baby pula seperti merelakan Min menyusu seperti anaknya tu masih kecil, asik dijilat-jilat si Min yang sedang menyusu sampai tertidur.



Bila si MON semakin sembuh, Mon cuba mendekati ibunya untuk menyusu tapi Kakak Baby tak bagi. Ada beberapa kali juga si Mon mencuba, Kakak Baby tetap tak benarkan Mon menyusu. Kata mak mungkin badan Mon dah berbau lain, mak suruh saya mandikan mereka supaya bau mereka sama.



Selepas mandikan mereka semua, Mon sekali lagi cuba mendekati ibunya tetapi malangnya Kakak Baby tetap menolak. Kakak Baby marah dan terus berlalu pergi. Dan itulah kali terakhir saya melihat Kakak Baby. Masuk hari ni dah 2 hari Kakak Baby tak balik. Ke mana lah Kakak Baby pergi? Atau diambil orang? macam-macam dalam fikiran saya.



Yang paling kesian bila saya lihat Min seperti tercari-cari ibunya. Min keluar dari depan kemudian masuk dari dapur kejap lagi dia keluar ke garaj kereta kemudian dia masuk semula. Min nampak muram. Si Mon pon sama, dia langsung tak dapat menyusu sejak sembuh dari sakit. Pelik bila tiba-tiba Kakak Baby menghilangkan diri, Kakak Baby sihat dia tak sakit. Tapi kenapa Kakak Baby menghilangkan diri? dia nak ceraikan susu ke? marah ke dia? Saya tetap tak mendapat jawapannya..




Kakak Baby pulang yer sayang.. 
Mon dan Min rindukan kamu...



p/s: semoga walau di mana Kakak Baby berada, dia berada dalam keadaan selamat dan sentiasa dilindungi oleh-Nya.

11 comments:

m4rilyn said...

Kakak Baby nie...jgn la bagi mommy n anak2 wisau.

cepat pulang dengan selamat ye. amin

nur anis said...

kakak baby balik cepat2 ye..

Rosmawati Yusof said...

Baliklah kakak baby.... kami semua risau n rindu pd kakak baby...

Mamarempit said...

huu....sedih kan ngn anak2 dia....tak pe la..harap2 dia kua jalan2 je....nnti dia balik lah tu

marina anakcikbob said...

kakak baby g mana.. napa ilang tiba2..

saya said...

alaa..mana kakak baby ni... harap semuanya ok belaka la jangan risau kita semua doakan yg terbaik.

bella-wella said...

kakak baby.. cept2 pulg yeee

Cat-from-Sydney said...

Aunty Meoww,
Kita sedih tau...mana pergi Kakak Baby ni? Ish ish ish... kena buat gerakan mencari ni. purrr....meow!

habsahharun said...

semoga selamat hendakNya..

Nur Misnan said...

ohhhhhhh... merajuk kat mummy kot
asik kena marah jer...

insyaAllah nanti pulanglah...
cenyanyi lagu 'pulangkan'

Juz Call Me Sharz said...

cian kat mon tak dapat minum susu..mane la kakak baby pergi..