Monday, April 25, 2011

Tersengih Membawa Khabar Gembira ngeh ngeh ngeh...

Share
Assalammualaikum


heheheeee.....
nampak tak saya tengah tersengih sekarang nih??
saya tersengih sampai ke telinga taww..
sebab saya hepiiiiiii sangat sangat!


mesti korang tertanya-tanya apa yang membuatkan saya tersengih macam kerang busuk ni kan... apa? tak tanya?? ok takpe tak tanya pon saya tetap nak bagitahu hehee *sengih lagi*



sebenarnya saya hepi sangat sebab Kakak Baby dah balik!! yer Kakak Baby selamat dan sekarang berada di rumah melepaskan rindu bersama anak-anaknya si MON dan MIN. Kakak Baby pulang pada hari Ahad lebih kurang jam 6 petang. Pada ketika itu saya sedang duduk mengambil angin di luar rumah sambil berbual dengan mak dan adik-adik tiba-tiba bila saya toleh saya ternampak Kakak Baby. Terkejut, gembira, tak percaya pon ada. umpama mimpi menjadi kenyataan bila melibat Kakak Baby berada di depan masa setelah lebih kurang 4 hari dia menghilangkan diri.


berlari saya mendapatkan Kakak Baby terus saya peluk dan cium berulang kali. saya periksa keseluruhan badan Kakak Baby bimbang jika ada kecederaan tapi alhamdulillah nampaknya tak ada apa-apa yang berlaku padanya. saya tanya jugak pada Kakak Baby, apa yang berlaku? Kakak Baby pergi mana? kenapa tak balik? tapi Kakak Baby diam jelah dia tak jawab pong huhuu..


terus saya bawa Kakak Baby ke dapur dan bagi dia makan. Kakak Baby makan wetfood, makan dryfood pastu dia minum air lama sangat..haus sangat agaknya. saya terfikir mungkin Kakak Baby terkurung kat mana-mana sebab tu dia tak boleh balik. Mon dan Min pula asik mengekor ibunya, rindu sangat agaknya tapi yang kelakar tu bila Min cuba menyondol ibunya nak menyusu tapi terus kena penampor HAHA... memang patut pon kamu kena penampor Min, dah 7 bulan dah.. memang dah patut behenti menyusu.



lepas makan Kakak Baby tertidur kepenatan

Mon dan Min menunggu ibunya tidur



Mon dan Min sentiasa berada dekat dengan ibunya. Masing-masing tak putus asa cuba nak menyusu. Tiap kali Mon dan Min datang dekat Kakak Baby akan menjauhkan diri berkali-kali Kakak Baby mengelak mungkin dah sampai masanya Kakak Baby nak ceraikan susu anak-anaknya.



Tapi pagi tadi sebelum ke pejabat inilah keadaan yang dapat saya lihat..


Kakak Baby telah tewas..

Mon dan Min kembali menyusu semula..


Walaupon setelah menghilangkan diri selama 4 hari, operasi nak menceraikan susu Kakak Baby tetap gagal. Harap Kakak Baby tak berputus asa, cuba dan cuba lagi yer Kakak Baby..usaha tangga kejayaan chaiyok chaiyok!!



p/s: terima kasih yang tidak terhingga kepada semua kawan-kawan yang telah mendoakan kepulangan Kakak Baby, tak mampu saya nak membalasnya. Doa saya buat kawan-kawan, semoga Allah memberkati kawan-kawan semua, amin..

suka?

17comments: