Wednesday, May 18, 2011

:: Main Kawin-Kawin ::

Assalammualaikum.


Ada berita tergempar!!


budak ni..


dengan budak ni..


dah pandai nak main kawin-kawin okeee.... Si Min dah mula menggedik, meleset-leset depan si Momon yang Momon pulak dah pandai nak geget-geget tengkuk si Mimin ha ha hayokkkk....

uwaaaa.....apa korang buat ni? bukan korang masih tecik lagi keeee... kenapa main kawin-kawin?? kenapa tak main lain....pondok-pondok ke...masak-masak ke.... kenapa? kenapa?? huhuu...



rasa seperti baru semalam kamu lahir ke dunia...



rasa belum puas mummy nak bermanja dengan kamu..



cepatnya masa berlalu..



tapi bila fikir balik memang patut lah...bebudak berdua ni dah 8 bulan pon, cepat betul masa berlalu. memang sepatutnya dah kembirikan bebudak ni masa usia 6 bulan tapi ada je halangannya. Si Min kurus keding kerana kecacingan, yang si Mon pulak terlibat dalam kemalangan tangguh punya tangguh sampai la bebudak ni dah mula pandai nak main kawin-kawin hohh! menyeramkan..


jadinya hari isnin tu cecepat la pergi ke klinik untuk buat appointment untuk bebudak ni tapi malangnya pembantu Vet tu kata doktor takde hari rabu nanti baru ada. hahh camana nih?? panic panic...tak boleh tunggu lelama kang jadik macam kes Citam dulu, biarkan 2 3 hari dia mengawan ingat takde pape sekali Citam dah terbunting.


Pembantu Vet tu suruh bagi injection dulu kat Min, injection untuk menghalang kehamilan. Injection tu tahan dalam 4 5 bulan so lepas tu baru kembirikan si Min. So takde pilihan lain balik rumah semula ambil Min bawa ke klinik untuk dicucuk. So Min sekarang dalam proses bertenang idak lah dia menggedik lagi, si Mon pon takde nak mengigit-gigit lagi. Selamat......


Cuma nak berkongsi sedikit pengalaman mengenai injection pencegah kehamilan untuk kucing ni, injection ni tak bagus sebenarnya sebab ada kesan sampingan jika digunakan banyak kali. sebab dulu saya pernah cucuk Si BULAT dalam 2 3 kali jugaklah masa tu memang saya kurang pengetahuan pasal kucing ni sebab Bulat adalah kucing pertama yang saya bela. Pada injection yang terakhir tu mula keluar nanah dari kemaluan dia. Bila bawak ke klinik Vet kat itu kesan daripada injection pencegah kehamilan cis! geram betul!!  masa saya mula ambil injection tu tak bagitahu pulak dah jadik macam ni baru cakap! Penyelesaiannya Bulat terpaksa dibedah untuk mengeluar dan membersihkan nanah dalam sistem peranakkannya. Kos operation tu mencecah hampir empat ratus ringgit tapi mujur Bulat dapat diselamatkan.


Moral of the stori, injection pencegah kehamilan boleh diambil tetapi demi untuk mengelakkan risiko dan keselamatan si comel anda jangan beri ia lebih dari sekali. Lebih elok kembirikan terus bila si comel dah cukup umur.



hahh tu apa duduk rapat-rapat tuh?!!



♪♫ boleh pandang pandang...jangan pegang peganggg ♫♪♫

14 comments:

Lan Bingka said...

dalam dunia IT sekarang ni, budak2 memang cepat belajar..;p

dah, kamu jangan nak kawin2.. biar mummy kamu je yg kawin..;)

ery D cat said...

hahaha yg last lagu tu mcm kena2 je ngn pic duk rapat2 tuh...hihi...
xsangka plak ekk..klu byk kali injet leh bernanah peranakannyer adeh...btl2 xtau...hihi tomei dua2 tu dah becar dah...

saya said...

hehehehee..budak2 cepat dewasa sekarang ni. hehehee..

Rosmawati Yusof said...

Ish, ish mama.. tak bagi chance lansung. Tp kami tahu mama buat yg terbaik utk kami, kan...

GtHans said...

ha yok..ekeke

Chika said...

men la tali getah ke, congkak ke... apala korang ni.. huhuhuh

m.q said...

hahahah....dh main tawen2 eh!!!!
malu tauuu

m4rilyn said...

sumbang mahram

aby said...

salam mm,
alahai mieow2 ..
nak kena kasi dah ..
hilang kejantanan u !!!!!

marina anakcikbob said...

400 hengget?? xmampu den..

Miss Ieza said...

haha.. nakal dia.. main kawen-kawen pulak..
mon oo mon...
leh ke sara anak bini bila kawen nantik? :p

teringat Sally dulu.. tak sangka cepat dia peknen.. sbb umo baru 6 bulan++ dah pandai wat suara gatal... ha ha ha...
9 bulan dah peknen.
cis!

lupie said...

Oh gosh!

How time flies!

I hope they get fixed soon!!!

MamaLeeya said...

ayokkk....tatau...hehehe....

Mijoe said...

pengaruh media elektronik yang mula menular ke dalam kepala mon dan min...:p