Monday, July 25, 2011

Lawatan ke Zoo Johor. Saya Sangat Teruja!

Share
Assalammulaikum.


Apa khabar semua?
harap semuanya baik tiada yang jahat melainkan baik-baik belaka.


ni la nak citer, kita pegi zoo taw....awak pegi?? tak pegi kann *jakon*


dah bertahun tak melawat Zoo Johor ni, dah banyak yang berubah dan semakin banyak kemajuan. haiwan pon makin bertambah. tapi kan asal pegi zoo je mesti akan ternampak satu suasana yang menyedihkan. haritu ternampak arnab dalam kandang sayu je muka dia, langsung tak bergerak dengan bulu yang bergumpal-gumpal tuh aduhh kesian betul lah...sakit agaknya  :(


gambar tak banyak sangat ambik, biasalah orang tua bila masuk zoo teruja dia lebih daripada budak-budak sekolah tadika.


meh la jamu mata dengan sedikit gambar yang sempat saya tangkap...


video

Bird Show




beburung



ini kijang. betul! saya tak tipu. 
saya baca sendiri kat papan tanda dia tu *hurmm konpius sendiri*



ini baru kijang kot yang tadi tu kangaroo
"bang! betulkan papan tanda tu yer...nanti adik-adik tadika tu konpius"
padahal diri sendiri yang konpius, jahil sungguh!



ya habibi ya maulana, ana kasi tau sama ente..
ini unta lah unta...camel tahu??



ini rimau. tau rimau?? aummm bunyik dia...



-sama seperti di atas-



ini singa. kat kandang sebelah tu kan ada ibu singa ngan anak-anak dia, nampak macam baru lepas beranak tapi anak-anak dia tak bergerak lah  *cedih lagi*


ada sekor harimau kumbang tu duduk diam kat atas batu. jinak sangat kita siap boleh timang-timang lagi taw...jinak betul lah tapi bau dia busuk sikit sebab tuan dia kata harimau kumbang ni tak suka mandi. tapi tak pelah kan..busuk pon busuk lah janji kita boleh polok polok dia hikhik....nak tengok harimau kumbang nya?? meh saya tunjuk....

|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|

memperkenalkan

|
|
|
|
|
|
|
|
|
V



HACITAM !!

suka?

20comments: