Monday, July 25, 2011

Lawatan ke Zoo Johor. Saya Sangat Teruja!

Assalammulaikum.


Apa khabar semua?
harap semuanya baik tiada yang jahat melainkan baik-baik belaka.


ni la nak citer, kita pegi zoo taw....awak pegi?? tak pegi kann *jakon*


dah bertahun tak melawat Zoo Johor ni, dah banyak yang berubah dan semakin banyak kemajuan. haiwan pon makin bertambah. tapi kan asal pegi zoo je mesti akan ternampak satu suasana yang menyedihkan. haritu ternampak arnab dalam kandang sayu je muka dia, langsung tak bergerak dengan bulu yang bergumpal-gumpal tuh aduhh kesian betul lah...sakit agaknya  :(


gambar tak banyak sangat ambik, biasalah orang tua bila masuk zoo teruja dia lebih daripada budak-budak sekolah tadika.


meh la jamu mata dengan sedikit gambar yang sempat saya tangkap...



Bird Show




beburung



ini kijang. betul! saya tak tipu. 
saya baca sendiri kat papan tanda dia tu *hurmm konpius sendiri*



ini baru kijang kot yang tadi tu kangaroo
"bang! betulkan papan tanda tu yer...nanti adik-adik tadika tu konpius"
padahal diri sendiri yang konpius, jahil sungguh!



ya habibi ya maulana, ana kasi tau sama ente..
ini unta lah unta...camel tahu??



ini rimau. tau rimau?? aummm bunyik dia...



-sama seperti di atas-



ini singa. kat kandang sebelah tu kan ada ibu singa ngan anak-anak dia, nampak macam baru lepas beranak tapi anak-anak dia tak bergerak lah  *cedih lagi*


ada sekor harimau kumbang tu duduk diam kat atas batu. jinak sangat kita siap boleh timang-timang lagi taw...jinak betul lah tapi bau dia busuk sikit sebab tuan dia kata harimau kumbang ni tak suka mandi. tapi tak pelah kan..busuk pon busuk lah janji kita boleh polok polok dia hikhik....nak tengok harimau kumbang nya?? meh saya tunjuk....

|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|

memperkenalkan

|
|
|
|
|
|
|
|
|
V



HACITAM !!

20 comments:

NaddY said...

wah...seronoknya!!!!
saya sudah lama tak ke zoo.. (T ~ T)

*Vivilicious* said...

haha suspen pulak! haha

Chika said...

hahaha hadeh... tertipu aiii... hacitam kene mandi la nnt org tamau peluk

MM, Lama gak tak pergi zoo. tp Zoo Johor x penah pergi lagi. sy suke betul tgk gambar kijang (kangaroo) tu... terlipat2 badan i ketawa tau... tp kesian lak dengar yg lain. harap2 dorang semua dijaga dengan baik2 saje...

Cat-from-Sydney said...

Aunty Meoww,
Gambar last tu...ish ish ish...suspense gitu. Mama kita tak suka pergi zoo sebab dia sedih tengok haiwan terkurung. Samalah kekdahnya dia tak suka pergi Akuarium ke, Aquaria ke....sama je. Paling dia pantang burung dalam sangkar...apatah lagi kucing dalam sangkar. har har har *evil laughs*

Cik Awynn said...

hahaha. boleh tergelak sorang2.. mula2 saspen nak scroll bawah.. tetiba HACITAM.. mmg haaachummmm lah :p

Mijoe said...

adeh... ingatkan betul MM peluk rimau kumbang... tipu tertipah!

.izzati liyana. said...

haha. lama gila tak pergi zoo johor tu. berapa masuk? rm1 eh? last pegi time dajah 3. now umoq da 20. wuhuu.

singgah dan follow sini. jemput datang blog saya pulak okay.
http://izzatiliyanasabri.blogspot.com/

Rosmawati Yusof said...

Sama lak kaler harimau tu dgn batu tempat dia betenggek. Hi, Hahiham.. suker

=*_*=Phat Cat with Phat Lady said...

waaaaaaaaaaaaaa...

bestnyer pegi Zoo..at least, sampai la jugak kan...


sy lagi sadis.....


dah nak masuk 10 tahun dok Semenanjung nih..


dah masuk 10 tahun keje kat Putrajaya....


dari zaman bujang sampai la kawin..

sampai la beranak 6 (ehh... anak kucen jer...)..


sampai la sekarang x pnh lg pijak kaki kat tanah ZOO NEGARA itu.......








sadis kan..??????


:'((

m4rilyn said...

kita pg laaaa zoo negara je






gambar yang last tu...buat kita nyesal jek scroll sampai last *sambil asah gigi*

Shaz Alina said...

muehehehe~

ente pekenekan same ana aaa...
ni mesti kes ente x puas ati kanggaru dikatakan kijang tu...
psl tu ente kata citam tu harimau kumbang plak kan? kan? kan? KANGAROO...

ngehehe~

Farahliza Isa said...

pon dh lama sgt laa x pegi zoo....jadik emo bila tgok binatang dlm sangkar wat muka sedih :((

Kazen said...

best pegi zoo..satu tmpat yg menarik :)

m.q said...

hachitam lah yg paling comelllll
walaupun malas mandi...heheheh

ctpayong said...

senyum simpul lagi...eh macam takde perasaan je citam ni?!

cEKe said...

cehh, wat tanjat boboboi je,,baru nak jeles mm dpt polok2 rimau, siap t'pikir ni "mmg deorg bg ke kalo nak polok rimau tu",, skali citam param daaa,,

e.t.t.y said...

hah!!!!!!!!! gigit kang...penat scroll nk tengok aksi mm menimang ghimau...sekali hacitam daaaa...tp citam mcm dah kurus leee..ke kucing lain ni?

aby said...

salam mm,
Hacitam tu bawak balik dari zoo johor ke ..

dhiera said...

dah lama tak pergi zoo..teringin la pulak~ hacitam tu bukan penghuni zoo kan?

Julianna said...

sejak bile hacitam jd warga zoo? ciann die..maleh mndi yer citam?!