Friday, August 19, 2011

Si Momon punya cerita

Semalam petang sementara tunggu waktu berbuka ikut abah pusing-pusing bandar. Saje lar dok hangkot si Momon sekali. Sebelum ni memang tak pernah bawak Momon naik kereta gitu saja, mesti masukkan dalam carrier.






Momon punya penakot, dalam lima minit tu dia asik menyondol jer nak sembunyikan diri. Kita yang peluk dia ni sampai terasa badannya menggigil hehe..kesian betul. Lepas dok pujuk-pujuk, usap-usap baru lah Momon berani tunjukkan muka. Itu pon diam terkaku jer macam tak bernapas ahaha...


...



Momon pada sepuluh minit yang pertama...








15 minit berikutnya...








20 minit berlalu masih sama posisinya hanya mata yang bergerak-gerak hehe....



...


Bila sampai rumah,  turun kereta Momon berjalan rendah macam askar mengendap musuh. Sampai lah masuk dalam rumah baru si Momon berani menegakkan badan. Sakit perot kitorang dok gelakkan budak juling ni tapi kesian pon ada macam trauma jer muka dia HAHA....

17 comments:

MamaLeeya said...

mesti dia ingat...alamak..kt mana mummy nk bawak ni...mummy bwk nek kapal terbang ke..gayatttt

Cik Siti said...

hahaha...
kesina momon..mummy buli momon ye...

Hana Soffelia said...

Hehhe kesiannya dia. Anak bulus Hana yg paling penakut naik kete ialah Bella. Dia akan melompat kt sofa belakang sambil kepalanya dihantuk kat cermin, seolah-oleh mau keluar dari kete. Kalau Hana pegang dia, dia akan meronta like garang sangat. Nsb baik bwk carrier, bla letak dlm carrier baru dia ok sikit. Arjun plak sangat suka naik kete. Sempoi je duk kat dashboard belakang. Tommy belum pernah naik kete, xtau la mcm mana rupanya nanti bla naik kete. ^_^

akmalhilmi said...

mabok kete gak nye??
kahkahkah

MamaBetty said...

ciannya Momom..first time ek kene pangku dlm kete..takpe..sok sampai Ramadhan 29 hari2 ikut lg mummy MM..mesti x takut..

m.q said...

macam tahan napas saja MoMon tu..heheheh

bighagenjo said...

hahaha! kelaka gile. dapat bayangkan.

PUCCAnis said...

koh3...die ingt dunia dh gempa bumi kot..dunia asik gerak2..hahaha

Nur Misnan said...

dia bkn penakut tapi malu terserempak
dgn erra fazira sesat kot... har3

sesemut said...

ya alllahhh.. momonnn... auntie pon gelak sakit perut tgk muka momon maintain 20 minit tu...

Rosmawati Yusof said...

Momon sebenar dgn fikir...klw aku yg bawak lagi best. Boleh hangkot semua member2 naik..

Farahliza Isa said...

hikhikhik...tp mata menten julinggggg...jgn mare eak momon cimon

grOundnUt said...

Baiknye si Momon duk dalam kete...si Kitty 1st time masuk kete dia terkencing atas riba kacang..hampeh punye kitty!maybe nervous la kot..ekekek..^^

ctpayong said...

Bismillah.

Dia mesti ingat kita nak hantar dia tempat lain lain.

* HeeBum * said...

kekekeke.. lawak la momon niii

Mijoe said...

meow2 saya pong memang jakun dan kecoh satu dunia kalau naik Kelly! :p

Chika said...

sampai juling mata tahan napasss... hehehe eh, juling asli kan? ops...