Thursday, January 26, 2012

Lawatan ke BFS

Share
Assalammualaikum w.b.t


Sambungan daripada entri sebelum ini. Selepas acara berpicnic tu keesokkan harinya mami ajak ke BFS (Bentung Farm Sanctuary) tempat kat Shahrul di Bentong, Pahang. Kami bergerak pagi dalam pukul 10 dan mereka yang turut serta adalah Papa Meow, Kamal, Bella, kak Mira sekeluarga, mami, Chika dan tak dilupakan Katrina Kaif juga.


Kedatangan kami disambut meriah oleh anak-anak bulus kak Shahrul yang peramah dan mesra alam kesemuanya. Terujanya bila sampai kat sana terasa seperti masuk ke satu alam yang lain. Kawasannya menghijau dipenuhi dengan pokok-pakau, bukit-bukau dan air sungai yang mengalir jernih.










kawasan yang terbentang luas ibarat syurga untuk haiwan-haiwan di sini hidup lepas bebas. Terdapat pelbagai haiwan di antaranya seperti anjing, kucing, kambing, lembu, itik, ayam, kura-kura, ikan dan macam-macam lagi.





kami juga dihidangkan dengan pelbagai buah-buahan dari dusun buah-buahan di sini. macam bebudak cinonet cakap ada nambutan, nunian, nulasan, nanggish, nuku, dukung, nempedak nan nanyak nagi ahh ngeee.....


gambar-gambar seterusnya ni telah mendapat kelulusan lembaga tapisan pilem. kalau nak ikutkan ada berpuluh gambar tapi takut ada yang meroyan tak kuat semangat tengok gambar-gambar tuu kikiki.... makanya gambar-gambar di bawah ini adalah di antara gambar-gambar yang termolek yang berani saya sajikan ahaks...



haa...yang ini sesi penggambaran bidio muzik



heroinnya Chika....sila fokuskan pandangan anda pada Chika...
ala tomey tomeyyy




anak sapa lah yang seksi tuh..??









mami seorang yang penyayang dan pemurah. mami kerap ke BFS untuk berkongsi rezeki dan bersedekah kepada pekerja-pekerja dan haiwan-haiwan di sini. semoga Allah perluaskan rezeki mami sekeluarga, amin...


Jika ada yang ingin menderma atau menghulurkan bantuan boleh hubungi kak Shahrul di page BFS. Copy paste dari page BFS :


Bentong Farm Sanctuary is an animal sanctuary (no kill) for the animals liberated by the Buddhist people. There are a lot of different animals in this sanctuary.

HELP is needed to maintain the animal's welfare. I guess you guys get what we mean.

We have (as at Sept 2011):

a) 115 Dogs

b) 23 Cats

c) 40 Goats

d) 60 Cows

e) 100 Ducks

f) 100 Chicken

g) 2000+ Turtles

h) Thousands of fishes

i) Couples hundreds of birds, frogs, boars ect.

We took quite a number of dogs from SPCA and they really need your HELP for the rest of their lives here.

Therefore, we calling out for help and assistance of all kind people to lend them a helping hand in terms of funds, sponsorships, food supplies, medical supplies, volunteers, volunteer vets, toys / enrichment and etc. Anything you can think of.

Releasing the animals for good purpose is one thing, but caring and maintaining them is a whole bigger responsibility.

PLEASE HELP US TO HELP THESE BEAUTIFUL CREATIONS TO AT LEAST HAVE A FEW YEARS OF GOOD LIFE IN THE SANCTUARY...

Thanking all in advance.

suka?

6comments: