Saturday, March 31, 2012

Katrina Kaif In Da House :p

Assalamualaikum warahmatullah hiwabarokatuh


Wassup wassup!!
Katrina Kaif in da house yaww.... kpd sesiapa yg nak muntah tu dipersilakan dgn segala hormatnya utk ke tandas :p


Hello readers! hello silence reader, noisy reader, new reader, old reader...apa khabar semua? diharap kalian semua senantiasa berada di bawah lindungan-Nya, amin...


Pertama sekali nak mintak maaf di atas pertanyaan yg tidak dijawab. Tak berniat untuk saya nak menghilangkan diri. Cuma keadaan tidak mengizinkan untuk saya mengaktifkan diri di alam maya buat seketika. Terima kasih buat kawan-kawan blog dan FB yang menelefon, meng-SMS, ber-WhatsApp, menghantar email, meninggalkan mesej dan menyebut-nyebut nama saya di FB untuk bertanya khabar dan meluahkan perasaan rindu dendam terhadap saya ahaks... Tak sangka ada juga yang sudi merindui saya hikhik...*pintal baju








Kuang asam punya budak! Ok takpe kita tinggalkan Momon dan kisah perahsantannya. Saya nak berkongsi satu berita gembira pada rakan-rakan semua. Setelah menempuh pelbagai ranjau onak dan duri akhirnya! Rumah saya bersama bebudak jebon telah siap dibina alhamdulillah..... Dugaan betul sepanjang proses pembinaan rumah tu sehingga saya mengalami tekanan perasaan yang agak serius tapi syukur semua tu dah berlalu. Cuma satu jelah yang saya perasan, saya rasa macam dah kurus sikit lah mungkin kesan dan akibat daripada tekanan perasaan tu kot... Sila lah percaya, kalau tak percaya pon tak apa ngeee....


Dan satu mende yang paling saya suka tentang rumah saya adalah pintu. Pintu?? yer..pintu.






Taada!!


Pintu dengan cat flap yeayy!!


Suka suka.. suka sangat! sampai saya rasa macam nak join jer bebudak jebon keluar masuk ikut situ maklom jelah tak muat. First sekali yang pandai guna pintu tu adalah si MaMolly diikuti dengan Wira, KakakBaby, Min dan yang terbaru si Citam budak pengelat mandi ituh.



video

video diambil beberapa hari selepas cat flap dipasang


Jejebon yang lain belum pandai lagi yang dorang pandai, tunggu kat depan cat flap tu minta orang tolakkan pintu tu untuk dia, sabo jelah. Ok takpe...sok lusa pandai ler deme tu semua.



Dan dan...satu lagi berita gumbira. Bebudak cinonet akan saya bawa pulang untuk tinggal bersama. Sebenarnya ramai yang berkenan dgn bebudak nonet tu tapi saya tak sampai hati lah nak pisahkan bebudak tu jadiiii.....saya telah membuat keputusan untuk menghangkot keempat-empat hekor bebudak nonet untuk tinggal bersama-sama saya dan bebudak jebon. Cuma masalahnya sekarang ni cage yang saya idamkan utk bebudak nonet tu belum ada. Tak pernah lagi saya bawak masuk kucing sekali banyak macam ni jadi saya rasa lebih selamat saya letakkan bebudak nonet tu dalam cage buat sementara waktu. Berpusing saya carik cage tu kat sini mujur satu pet shop tu boleh tolong orderkan untuk saya.

"kalau U mau angkat saya boleh tolong order kasi U lah"
"eh I tanak angkat, I nak beli jer U tolong angkat boleh...?" ahaks
 tersengih-sengih mamat cina tuh..saya pon ikut tersengih mujur mamat cina tu tinggi eh! apa kena-mengena OK fokus fokus!!

Harap-harap ada lah cage tu tak sabar nak bawak balik bebudak nonet tu semua! Dan harapnya kami semua boleh tinggal sebumbung dengan aman dah bahgia, amin....


eh ehh! ok tak wajah baru belog saya? tak ok pon kira ok jelah....tengah semangat baru nih, rumah baru belog pon mesti nak baru. asik tengok mende yang sama jer jemu pulak, cuma owner blog jelah masih sama harap tak jemu lah ngeee~ Dulu guna warna-warna terang sekarang pilih yang pudar sikit simbolik umur pon dah semakin meningkat uhuk! Tapi selagi jejari runcing saya ni tak diserang osteoporosis selagi itulah saya akan terus menulis. Harap-harap masih ada yang sudi baca ^_^

Akhir kata, saya rindu pada anda, anda dan anda semua *senyum tersimpul-simpul


p/s: Cik Marie, Chika, Mya bila nak datang? aritu kata nak tolong kemas hakhak~

35 comments:

PUTRI said...

Wah best nya... Semoga semuanya berjalan lancar seperti yg diharapkan.... Take care...

PUTRI said...

Wah best nya... Semoga semuanya berjalan lancar seperti yg diharapkan.... Take care...

NurMisnan said...

amboi.. lamanya mendiamkan diri.. windu tau
kat momon... hik3..

welcome back sweety

Naz said...

akhirnya..terbaik la rumah bru ni..mmg rumah utk kucing..welcome back..

Ikah said...

memang winduuu sgt kat MM...yelah lama sungguh xupdate blog. taw2 aje dah berwajah baru..hmmm mmg sweet sgt wajah baru nie..mcm tuan punya blog jugakla ^__^
MI minatla pintu baru umah tue..nak jugakkkk!

UniMeOw said...

yer,,uni pon rndu gk kt MM..lama menyepi...sob3~~

untung la depa ada pintu...hehe cute sgt vdeo 2!! >_<

UniMeOw said...

cup,,MM..cat flap ni boleh keluar 1 arah je ke?kalo dia nak masok pulak cmne...huhu

mahal x MM?

bigben said...

Adeh! Wat saspender jer... ingatkan rumah tangga dah siap! miahahaha

m4rilyn said...

welcome back

Atiqah Razak said...

Bestnya cat flap ni. Ada rumah sendiri nanti boleh buat.

Blog cantik. Colourful tp warna lembut. Nice !

Mijoe said...

salam MM or KK..ha ha ha..

KK minat kat mamat cine kat kedai tu ek? he he he.. ok fokus fokus ... ha ha

Sungguh berhati2 diekor masuk thru cat flap tu kan...bila la turn Momon pulak kan?

welkambek!!

nurulsulzali said...

SOB-SOB...kite mmg rindu dgn kamu sgt2...
mula-mula bukak mata tgk header, terus bukak mata luas2...SUPERB!!!!!!!
bestnye kurus...MM, nnti upload gmbar rumah lak ye

ery D cat said...

wah lama sgh xbersua lam alam maya ni..hihihi...alhamdulillah semua sht2 belaka yer umah pun dh settle...mmg kretip la...tglkan anak2 bulus senang mereka kuar masuk...dan B/Ground baru blog ni sgt2 ohsem! :D

GtHans said...

wahhh!! bestnya pintu tuuuu..teringat dedulu buat umah kucen pintu dia pun bleh kuar masuk gitu...ehehe..best!

| Afzan Ramli | nar | said...

lamanya mummy menghilang...
welcome back....
~ tetiba silent reader terkomen....
lalalalalala

Salhah Suhot said...

wah....ada cat flip!!nanti kalo kite ade umah sendiri nak wat cenggitu gak..memang dah lama nak!!:)

Azee Hana said...

ni kalau buat kat pintu umah saya ni,,kompem saya y x leh masuk rumah sebab kena marah ngn bapak saya..haha
tapi,,nice..=)

Ms J said...

Welkam mbekk... Er.. Meowmania. Hish.. Ape ke dibuatnya nyorok lelama? Windu taww... Ngeoww...

Hugzzz
Triple J
^_^

meowwmania said...

PUTRI,
tengkiu sayam...u take care too

NurMisnan,
hehe..thanx kak Nur

Naz,
maceh naz..mmg rmh kucin kite menumpang jew huhuu..

Ikah,
patut la bulu mata kite asik jatuh jer Ikah windu rupanya hikhik..

UniMeOw,
cat flap tu boleh utk keluar masuk dan boleh juga dikunci samada utk masuk atau utk keluar sahaja..

tak mahal jugak lah..harganya bawah 100 ;)

bigben,
pakngah cek tggu org msuk meminang ahaks :p

m4rilyn,
tengkiu cik marie..

Atiqah Razak,
maseh ^_^

Mijoe,
heheee...minat kat org tinggi

momon dlm proses belajar :D

tengkiuuuuuu....

nurulsulzali,
hehe..maceh maceh

upload gmbr rmh? malu lah hikhik...

ery D cat,
tengkiu ery D panda :p

GtHans,
wahh cikgu buat sendiri?? cikgu mmg kretip ;)

Afzan Ramli,
hye silent reader! maceh sudi jadik pembaca blog kite :)

Salhah Suhot,
hehe kann...kite pon mmg da lama berangan. alhamdulillah jadik kenyataan :))

Azee Hana,
hohh ye ke..hehe

Ms J,
windu jugak *hug!!*

Lan Bingka said...

lama mummy deme tak update blog.. ;)

e.t.t.y said...

i want more!!!!!!!!!!! tak puas baca....

Shaz Alina said...

sebulan MM menyepi, maun nye x merindu... hak hak~
wah wah... pandainye model² cat flap tu mengaplikasikan produk tu ek... hehe~

Chika said...

welcome back... momon.... aunty rindu kat momon... eh, aunty kat sini la.. tgk sini (jgn marah mummy momon. rindu nk nyakat) hehehehe meowwmania.. welcome back..akhirnye anda telah kembali ke jalan yg lurus... :P

ctpayong said...

kakCT pon ghindu jugak kat awak...dia dia dia ala sume2 budak2 tu.

tak sabar nak tengok wajah terkini budak2 nonet tu...sure lebih kacak drp mail lambung...apalak kesitu perginya.

confius jap!!!

Alin & Siti said...

Tepek la gambar cinonet comots,comel tu..windu la awk kt kucens tu..mesti beso kn..

Cat-from-Sydney said...

Amboi! Amboi! Ni apasal pergi bercuti/hilang/bertapa tiba-tiba aje? Puas kita cari, siap tampal poster kat pokok-pokok tu. Rindu kat sedara-mara kita tu tau!
Eh eh, Aunty MM, Abang Epi kita tinggi tau! purrr....meow!

¤(`×[¤MyA¤]×´)¤ said...

welcome back yayang!! :) rindu la kat Mon... :P

Mya

KucingMalaysia said...

best nya ada cat flap. hurm, rumah saya pong nak camni lah nanti ;)

HyRoSSa aNniE said...

windu sgt kat jebon2...dak2 cinonet...n mummy... huhuhuh... welcome back!!!!

NNS said...

dah lama tak update pasal bebudak yer...ingatkan kemana menghilang..alhamdulillah..allah permudahkan usaha memowmania..

meowwmania said...

Lan Bingka,
mummy bz heee....

e.t.t.y,
mak etty baca sesikit lar :p

Shaz Alina,
yg pandai tu antara yg terang hati hehe..

Chika,
elehh...mentang rambut dia dah lurus pakai jari tak yah pakai sikat kann :D

ctpayong,
mail lambung?? sy pon konpius hehe

Alin,
ghindu ekk...ti kite tepek yerk

Cat-from-Sydney,
eh yer ke...kirim salam kat Abg Epi yerk hikhik *kelip kelip mata*

mya,
MON jer kew..?? :p

KucingMalaysia,
hehe mmg besh! ;)

HyRoSSa aNniE,
tengkiuuuu.....

NNS,
alhamdulillah :))

grOundnUt said...

Wah untungnya!ada pintu yang boleh anak² bulus kuar masuk..hehehee..^^

anakcikbob said...

welcome back meowwmania..
Alhamdulillah segaanya berjalan dengan elok walaupun kurang lancar.
apa pun, aku vote cat flat tu kerana dia memang layak berada di rumah kamu.
nak taip apa ni?
catflapundi20 hantar ke 33300.

| Afzan Ramli | nar | said...

most welcome Mummy Jejebon & Bebudak Nonet =D

Zul n Azizi Boarding Pets said...

Salam Meowwmania,

Wah....hebatlah...nak tanya mana nak dapat cat flap ni ye?

http://mylovely-cats.blogspot.com