Monday, May 28, 2012

Oteh dah tiada. Oneng masih bertahan..








insya'Allah sayang.....


semalam pagi masa bagi Oteh makan saya perasan badan Oteh sejuk sangat. tengahari tu Oteh terbaring lesu tak bermaya. bila saya panggil namanya Oteh cuma menggerak-gerakkan mata. saya cakap pada Oteh.. "Oteh nak pergi, pergi la sayang...mummy sayang Oteh sangat-sangat" kata saya sambil mengusap Oteh. Saya bacakan Al-Fatihah tiga kali dan saya hembuskan pada Oteh, "semoga dipermudahkan untuk kamu sayang..sesungguhkan kamu suci dan tiada dosa"doa saya untuk Oteh kerana saya tahu masa Oteh sudah hampir tiba.


Dalam pukul 3 lebih hampir ke pukul 4 petang tu saya lihat Oteh masih terbaring di situ. saya sentuh Oteh dan ketika itu saya sedar Oteh baru saja pergi..inna lillahi wa inna ilayhi raji'un... Saya panggil mak. Air mata kami mengalir bersama. Mak di sisi menenangkan saya, abah membantu saya menguburkan Oteh.  Oteh pergi dalam keadaan tenang, tiada tanda dia kesakitan dan Oteh pergi dalam keadaan bersih tanpa sebarang kotoran. Oteh kelihatan tenang seperti sedang lena tidur, syukur alhamdulillah....




:: gambar terakhir Oteh dalam simpanan saya ::





Selamat tinggal sayang, semoga kamu tenang di sana.

29 comments:

Chika said...

Selamat tinggal sayang... takziah Meowwmania. kami turut bersedih atas kehilangan Oteh. :'(

Chika said...

Selamat tinggal sayang... takziah Meowwmania. kami turut bersedih atas kehilangan Oteh. :'(

NoRHaNa CorNER said...

R.I.P oteh....

MamaBetty said...

T_T...aku speechless.. *hugs*

Naz said...

Take care Oteh

Shaz Alina said...

tabah ye mummy MM...
w/pun sedih tp kita pun patut gembira sbb tahu dia pasti lbh gembira di sana menemui Penciptanya... T_^

¤(`×[¤MyA¤]×´)¤ said...

RIP Oteh... :'(

HyRoSSa NeNy said...

T_T

MUMMY... SOB SOB SOB...

Mrs.Yana @ K.M & B.U.M.P said...

Takziah kawan, semoga Oteh tenang di sisi pencipta nya..

ASaDa RyutaRo said...

semoga oteh jadi saksi amal baik masa di akhirat nanti. :)

Cik NeyNa said...

Dia dah bahagia di sana..

=*_*=Phat Cat with Phat Lady said...

semangat saya masih belum kuat utk mendengar berita kematian anak2 bulus tersayang.. baca entry ini, buat air mata mengalir.. dan saya teringat saat2 pemergian Wiwi tersayang...

sesungguhnya penderitaan mereka dan berakhir, sekurang2nya mereka dah aman kat sana...

kita teruskan perjuangan bersama yang masih ada...

sabar yer MM... sy faham perasaan tu macam mana... klu dekat, saya bleh pinjamkan bahu untuk MM tumpang menangis klu sudi... :'((

Joy E. Saga said...

T.T

Baru tengok tajuk, dah turun 'hujan air mata' kat sini ... sedihnye ... tapi sekarang dia dah di syurga dan menunggu semua kita di sana.

m4rilyn said...

sabar ye Lin....

RIP Oteh. nanti jumpa kawan2 kat sana ye sayang

nur anis said...

selamat tinggal oteh...

Mijoe said...

semoga Oteh dah happy2 di syurga :)

kita yang tinggal, jgn sedih2 ok, teruskan menjaga meow2 dgn sebaik mungkin.

KK, tabah yer..

Cat-from-Sydney said...

Aunty Meoww,
Sedihnya kiter.....abang Tom pun baru tiga bulan pergi. Sedih tak hilang lagi... Oteh...semoga aman di sana. purrr...meow!

Mama Tatami said...

another heartbreaking news to face. Walau tak pernah jumpa in live, tapi kasih ni sudah tersemai melalui maya. Oteh sayang, semoga oteh aman di sana di sisi Nya. Tuhan lebih menyayangimu.
Mummy, semoga tabah bila terbit rasa rindu pada Oteh. Mama Tatami sungguh sedih...

saya said...

sedihnya..aunty pon tumpang nangis...

ery D cat said...

tabah yer MM....sy turut tumpang bersedih...RIP oteh...:(

Ikr@m said...

salam takziah kak..

Atiqah Razak said...

menangis membacanya. takziah ya.

Nur Misnan said...

Oh dear... Topi dan ummi nanis adik oteh dah pergi mummy. Topi baru nak kenal dgn oteh. windu kat oteh..

topi
xoxoxo

aby said...

salam mm ..
takziah dari aby ..
oteh tk mati,
cume dia pergi awal menemui penciptanya ..
kita pun akan menyusul juga ...
tabah dengan ujian allah swt ...

UniMeOw said...

babai oteh..
smoga bhgia d sana..:'(

Afiqah Nabilah said...

26/12/2011 ? Hei, itu hari jadi sy la .. :)

Apa apa pun .. R.I.P

Esah said...

Takziah MM.. Tiada lagi kesakitan ditanggung Oteh..

maya said...

mummy takziah... kita x tau oteh dh pg tglkn kita semua.. tp Allah lbh sygkn dia mummy. mummy jgn sedih.. janji adk2 bradk oteh msh ada... oteh ttp mnjd kenangan yg trindah..

anakcikbob said...

takziah utk berita sedih ni.
sori lambat ye.. baru tahu..