Friday, July 27, 2012

Menanti waktu berbuka...

Share














hehehe....kesian kan tengok bebudak nih. bulan bulan puasa ni memang sengaja bagi dorang makan 2 kali sehari jer, pagi sekali petang sekali. Selalunya 3 kali, pagi, tengahari dan petang. Tapi takpe lah bulan-bulan puasa ni ikat perot sikit, bermakna sikit raya nanti hakhak~


sejak kes yang Oneng demam teruk dulu memang tak tinggal lagi dah makanan kat dalam mangkuk dorang takut makanan tercemar, serik rasanya. cuma bekas air jer yang ada. jadi petang balik kerja karang baru la bagi dorang makan.


itupon memasing kebulur dah macam tak makan seminggu. bila kite balik tu memasing mengiau sekuat hati pastu mengekor jer kaki kita ni sampai nak tersungkur kite berjalan. tak sempat nak simpan handbag, nak bukak tudung kena lah bagi bebudak yang dah serupa ikan piranha ni makan dulu.


sementara dorang makan tu pegi la settlekan litter tray dorang scoop pupu pipi dorang, kang lepas makan bebudak ni pakat-pakat melepas berjemaah. kalau pasir tu kotor karang ada je yang selamba melepas kat tepi litter tray tu, sabo jelah!

suka?

11comments: