Friday, July 27, 2012

Menanti waktu berbuka...















hehehe....kesian kan tengok bebudak nih. bulan bulan puasa ni memang sengaja bagi dorang makan 2 kali sehari jer, pagi sekali petang sekali. Selalunya 3 kali, pagi, tengahari dan petang. Tapi takpe lah bulan-bulan puasa ni ikat perot sikit, bermakna sikit raya nanti hakhak~


sejak kes yang Oneng demam teruk dulu memang tak tinggal lagi dah makanan kat dalam mangkuk dorang takut makanan tercemar, serik rasanya. cuma bekas air jer yang ada. jadi petang balik kerja karang baru la bagi dorang makan.


itupon memasing kebulur dah macam tak makan seminggu. bila kite balik tu memasing mengiau sekuat hati pastu mengekor jer kaki kita ni sampai nak tersungkur kite berjalan. tak sempat nak simpan handbag, nak bukak tudung kena lah bagi bebudak yang dah serupa ikan piranha ni makan dulu.


sementara dorang makan tu pegi la settlekan litter tray dorang scoop pupu pipi dorang, kang lepas makan bebudak ni pakat-pakat melepas berjemaah. kalau pasir tu kotor karang ada je yang selamba melepas kat tepi litter tray tu, sabo jelah!

11 comments:

Mrs.Yana @ K.M & B.U.M.P said...

aktiviti SAMA lahh :)
tapi seronok dan aman rasa nya bila bebudak ni dah kenyang kita pun senang. Takdelah jalan nak tersungkur je kan, tu belum ada yg kena pijak ekor lagi.huhu

Momo said...

hahahha.. same la kite.. kucing2 kite sume bagi makan 2 kali je sempena bulan puasa ni. hehe

Kak Lia said...

hahaha...part tk tahan bila balik kerja...masing2 kerumun kereta...dah keluar apa lagik...mengiau skuat tidak...nak jalan pun tk blh...kita nk bukak pintu..dwang dh tunggu jee....bayangkan 7 ekor dok celah kaki..silap2 mama tumbang...

nur anis said...

huhu..rupanya puaa jugak bebudak ni ye...nanti mintak duit raya kat mommy tau..:)

Naz said...

kemain angan2..macam la mummy korang belikan semua tu..last2 makan blackwood kicap je..heehe

Jenn Syafiqa said...

comel :D

m4rilyn said...

sekali yang berangan tu apa yang mummy nak.

m4rilyn said...

sekali yang berangan tu apa yang mummy nak.

Joy E. Saga said...

Samalah rutin kita pagi dan petang. Pagi bangun turun tangga tu silap2 tersungkur dgn 6 ekor mengeliling kaki. Bagi makan dan terus clear litter tray, pas tu pun poopoo peepee berjemaah :-)

Lan Bingka said...

bagus la tu. biar diorang rasa bersyukur, sebab ada kucing2 di tempat lain yang takde makanan

Mijoe said...

sekor pun takde mimpi nak makan blackwood??!!!

KK kena upgrade la mknan diorang, kasi reward sebab diorang puasa..he he