Tuesday, September 11, 2012

Kisah Anak Jantan

Kisah malam tadi, dah nak terlelap dah...tetiba dengar bunyi kucing menderam macam nak bergaduh. Terus melompat turun katil cecepat berlari ke keluar nak tengok. Ingatkan kucing gengster jiran tu datang nak menyerang lagi ropenya si Momon dengan Teteh. Si Momon dah kembang-kembang bulu, tegak-tegak ekor bersedia nak menyerang.


"hehh!! kamu ni dah kenapa Mon?? dah tak kenal sedare sendiri ker?!!" bebel saya.


terus saya halau Momon dan dukung si Teteh masuk. saya usap-usap dan pujuk Teteh mintak dia mahapkan si budak Momon tu. lepas slow talk dengan Teteh terus saya hangkut Momon masuk dalam bilik sebab terpandang kakinya yang berdarah.


"memang macam ni perangai budak sekor nih, bila dah cedera baru ingat nak balik!" membebel lagi.
















7 comments:

Iela Lullaby said...

ada2 je mon nie..

heheh nseb dia nk blk klu sakit kn cik mm?

klu sakit2 pn dia duk mryap tah kmne..lg susah hati kn?

~mrs azmi~ said...

boys are always boys! semedang bergumpal..

HyRoSSa NeNy said...

hehe...momon comey!!!!

saya said...

mon kata : baik haku tido dari dengar pompuan ni bebel...tinga lagi sakit dari kaki yg luka dowhhhh...hhahahahaa...

Nur Misnan said...

alololo momon... aunty Nur windu ler...

Chika said...

momon, jangan la suke buat mummy risau. macam teteh aunty dah perangai kamu ni. harap muke je hensem dari teteh, perangai sama je. sian mummy. penat tau dia nak membebel2 mcm tu. ingat tak abis tenaga ke? kan meowwmania kan hehehe

NaOMi said...

Degil la tu..tkmo dgr cakap mummy tu le blsnnya Mon...