Friday, November 2, 2012

3 dalam 1

Assalammualaikum w.b.t


Kenapa 3 in 1? Sebab dalam 1 entri ni ada 3 cerita jimat! haha...jimat la sangat. Dasar pemalas! :p






Okok...cerita yang pertama ni pasal budak Dedel a.k.a Gegirl. Entah macam mana dia bermain? dengan siapa? sampai luka kat mata belah kiri...dah sepet jer mata sebelah tu. Ganeh betol! Kena kat mata pulak bahaya tuu...dah la malam malam ahad memang ler takde Vet yang bukak kat sini. Atas nasihat rakan-rakan animal lover, untuk sementara saya lapkan mata budak Dedel ni dengan air suam yang dicampur garam (air garam bertindak sebagai antiseptik semulajadi)




macam biasa Apek sentiasa berada di sisi Gegirl di saat suka mahupon duka eceh!




Esok petang tu baru dapat bawak Gegirl ke Vet. Mak dah suspen jer...yelah mata kann...bimbang jugak kot buta ker hape ker.. Bila dokter tengok "Ohh takde apa-apa ni sikit jer.." kata tuan dokter sambil menepuk-nepuk kepala Gegirl. Lepas titiskan ubat terus boleh balik huhuu.... Biasa laa kita ni, mak mak memang tahu sangat cara nak cemas, selalu nak bayangkan yang bukan bukan padahal takde yang serius pon kann ngeeee....



Alhamdulillah selang sehari tu udah bolat semula mata budak Dedel nih hehe...senang hati ^_^




Ni cerita pasal si budak Apek pulak. Dok belek-belek dah besar betul buah-buahan (balls) si Apek ni, sedang elok dan masak ranum buahnya. Dah pandai jugak mengeget-geget tengkuk si Gegirl. Bahaya...bahaya...ini lagi satu bahaya. Sebelum perkara yang tidak diingini berlaku baik lah saya hantar budak Apek ni untuk disunatkan ngeh..ngeh..ngehh



bolat mata! takut la tuh hehehe.....




Appointment pukul 9 dalam pukul 9.40 dah selesai. Terus boleh bawak balik rumah. Apek pon dah sihat sekarang dah jadik dewasa. Tak boleh panggil budak Apek lagi, kena panggil Abang Apek kehkeh...




Ini pulak cerita pasal jamban canggih SmartSift. Dah 2 minggu beli mendealah ni. Beli dengan KittyWorld. Sebenarnya saya lebih suka menggunakan cara tradisional iaitu dengan mencedok bahan-bahan buangan jejebon ni..HAHA tradisional la sangattttt.


Entah la bagi saya lebih puas hati ngeee...tetapi memandangkan kadangkala saya terpaksa bekerja di luar stesen maka SmartSift ni adalah untuk memudahkan sesiapa yang mengambil alih tempat saya. Yelah kita mintak tolong orang kan, mintak tolong buat kerja-kerja kotor pulak tuu...jadi saya fikir SmartSift ni amat amat perlu untuk saya miliki cewahh!


gelagat jejebon dengan jamban canggih mereka..




Sekian, terima kasih sudi baca ^_^

8 comments:

NaOMi said...

Jaton tahap gaban jejebon dgn Smartsift tu erk.????.Muahahhahaha...Lawa le jamban diorg..boleh buat main nyorok2...

kura said...

wahh.. ada tempat membuang baruuu. seronok jejebon! hehehh

Naz said...

dah masuk ramai-ramai tu macam mana..berak berjemaah ka..

Cat-from-Sydney said...

Uikk! Jamban cangih jadi taman permainan pulak dah! purrr...meow!

Iela Lullaby said...

aikkk tu mmbuang scara berjemaah ker?

hahaha penuh di kerumun dek budak2 tu ye

MamaBetty said...

MM..abg adek dah cunat..bila nak buat kenduri doa selamatnya?? kuikuikui

ctpayong said...

majlis perasmian tandas canggih...boleh buat vclip neh!

ctpayong said...

berminat untuk dptkan jamban canggih ni. mcm mane?