Tuesday, January 31, 2012

Nikush Nendut !!

Share

nikush??




erk..tikus!! takotnya.........


tikus gendut?? huhuu.....sangat takot!


suka?

Thursday, January 26, 2012

Kenangan Indah

Share
Tadi online FB nampak Papa Meow post video masa picnic ngan lawatan kat Bentong Farm Sanctuary (BFS). Terus klik laju-laju. Tersenyum jer sepanjang tengok video tu terutamanya masa kat BFS tu. Entah lah rasa bahagia sangat, rasa macam nak menitis jer air mata nih. Dapat rasa kegembiraan haiwan-haiwan yang berada kat sana. Haiwan-haiwan tersebut adalah di antara haiwan yang dibuang, didera atau dikutip dari mana-mana. Mereka diselamatkan dan dijaga di BFS.






terasa rindu nak ke sana lagi...



p/s: perempuan yg gelojoh makan buah tu bukan Katrina Kaif :p

suka?

Lawatan ke BFS

Share
Assalammualaikum w.b.t


Sambungan daripada entri sebelum ini. Selepas acara berpicnic tu keesokkan harinya mami ajak ke BFS (Bentung Farm Sanctuary) tempat kat Shahrul di Bentong, Pahang. Kami bergerak pagi dalam pukul 10 dan mereka yang turut serta adalah Papa Meow, Kamal, Bella, kak Mira sekeluarga, mami, Chika dan tak dilupakan Katrina Kaif juga.


Kedatangan kami disambut meriah oleh anak-anak bulus kak Shahrul yang peramah dan mesra alam kesemuanya. Terujanya bila sampai kat sana terasa seperti masuk ke satu alam yang lain. Kawasannya menghijau dipenuhi dengan pokok-pakau, bukit-bukau dan air sungai yang mengalir jernih.










kawasan yang terbentang luas ibarat syurga untuk haiwan-haiwan di sini hidup lepas bebas. Terdapat pelbagai haiwan di antaranya seperti anjing, kucing, kambing, lembu, itik, ayam, kura-kura, ikan dan macam-macam lagi.





kami juga dihidangkan dengan pelbagai buah-buahan dari dusun buah-buahan di sini. macam bebudak cinonet cakap ada nambutan, nunian, nulasan, nanggish, nuku, dukung, nempedak nan nanyak nagi ahh ngeee.....


gambar-gambar seterusnya ni telah mendapat kelulusan lembaga tapisan pilem. kalau nak ikutkan ada berpuluh gambar tapi takut ada yang meroyan tak kuat semangat tengok gambar-gambar tuu kikiki.... makanya gambar-gambar di bawah ini adalah di antara gambar-gambar yang termolek yang berani saya sajikan ahaks...



haa...yang ini sesi penggambaran bidio muzik



heroinnya Chika....sila fokuskan pandangan anda pada Chika...
ala tomey tomeyyy




anak sapa lah yang seksi tuh..??









mami seorang yang penyayang dan pemurah. mami kerap ke BFS untuk berkongsi rezeki dan bersedekah kepada pekerja-pekerja dan haiwan-haiwan di sini. semoga Allah perluaskan rezeki mami sekeluarga, amin...


Jika ada yang ingin menderma atau menghulurkan bantuan boleh hubungi kak Shahrul di page BFS. Copy paste dari page BFS :


Bentong Farm Sanctuary is an animal sanctuary (no kill) for the animals liberated by the Buddhist people. There are a lot of different animals in this sanctuary.

HELP is needed to maintain the animal's welfare. I guess you guys get what we mean.

We have (as at Sept 2011):

a) 115 Dogs

b) 23 Cats

c) 40 Goats

d) 60 Cows

e) 100 Ducks

f) 100 Chicken

g) 2000+ Turtles

h) Thousands of fishes

i) Couples hundreds of birds, frogs, boars ect.

We took quite a number of dogs from SPCA and they really need your HELP for the rest of their lives here.

Therefore, we calling out for help and assistance of all kind people to lend them a helping hand in terms of funds, sponsorships, food supplies, medical supplies, volunteers, volunteer vets, toys / enrichment and etc. Anything you can think of.

Releasing the animals for good purpose is one thing, but caring and maintaining them is a whole bigger responsibility.

PLEASE HELP US TO HELP THESE BEAUTIFUL CREATIONS TO AT LEAST HAVE A FEW YEARS OF GOOD LIFE IN THE SANCTUARY...

Thanking all in advance.

suka?

Wednesday, January 25, 2012

Wordless Wednesday : Me and Him

Share

suka?

Tuesday, January 24, 2012

Picnic bersama rakan-rakan Pencinta Haiwan

Share
Assalammualaikum.


Cuti panjang sempena Tahun Baru Cina baru ni amik kesempatan bercuti bertemu rakan-rakan pencinta haiwan. Acara berpicnic makan-makan sambil beramah-mesra bersama pencinta haiwan yang dianjurkan oleh Papa Meow. Siapa yang baca blog papa mesti tahu sebab papa jemput semuuuaaaaaa orang :))


Seronok jumpa rakan-rakan pencinta haiwan yang selama ni cuma berhubung dari Blog dan FB. Yang paling best makanannya banyak gilos! Sedap hingga menjilat mulut :p



ada mee goreng, nasik goreng, ikan bakar, udang, sotong, sosej bbq, roti jala, ayamas, buah-buahan, kuih-kuihan, kek-kek_an dan memacam lagi lah..


pilih saja yang mana berkenan..


scottish pie ngan lasagna aunty Dadu ni memang mabeles!!


haaa....yang tengah tulah aunty Dadu, belah kiri tu Mya Meow Amy, belah kanan Katrina Kaif ;p


mereka dan...


mereka ini adalah di antara orang kuat yang tolong menyediakan makanan


yang ni pulak orang kuat makan ngeeee.....


Ruby sedang gigih mengaul rojak, manakala pak ngah setia bersama mem nya mak ngah...


Bella bersama jagungnya...


Chika comel!


 yang ayu berbaju kurung tu siapa tak kenal, itulah tatak@kakak@cikgu GtHans ;)


hai tatak! tatak makan apa tuu??


sikit jer tau tatak makan. sila percaya. :p


dalam gambar dari kiri; Tedi, sebelah tedi mak ngah, pak ngah, uncle Adam, depan mak ngah kak Tuah Hanani, yang nampak lutut jer tu adik Wawa kikiki~



mami Ana Lewis! yang kat belakang tu Mya 


cikgu GtHans, aunty Dadu...eh! ko lagi Mya :D


haa yang duduk kat atas batang pokok tu Ery sebelahnya Shah Dolores


cuba teka apa yang sangat menarik perhatian mereka-mereka inih?


MEMET!! yang boleh dikatakan buas ketika itu kerana dipaksa menjadi bodyguard untuk menemankan tuannya Ery untuk hadir pada acara hari itu ngeee.....(Ery mintak amponnn....)


cantik sungai kat situ walaupon airnya cetek tapi sangat jernih!
terima kasih Ruby sudi jadik model ;p






kalau ada sumur di ladang boleh saya menumpang mandi,
kalau ada umur yang panjang boleh kita berjumpa lagik!

suka?

Friday, January 20, 2012

Pengumuman! Pengumuman!!

Share







suka?

Thursday, January 19, 2012

Soalan Cepumas

Share

boley.....min nak tanya apa sayang?




alahh....tak yah la malu-malu, 
tanya jelah...apa dia??




uhukk!! 
tersedak mummy minum air kopi cap TV ni Min  :p

suka?

Wednesday, January 18, 2012

Minum nilo anda jadi sihat dan kuat! err.......NILO??

Share











suka?