Sunday, April 29, 2012

Atuk Dak Nonet


kan mummy dah cakap...mummy pi keje jauh kat Melaka.
Mana boleh bawak kamu semua...



ha'ah Melaka....kenapa buat muka terkejut pulak?




hahh! tok moyang kamu? bior betul...
siapa pulak tok moyang kamu kat Melaka tuh??




'ang nuah' dengan 'ang nebat' yerrrr......






KENAL.........kenal sangaattttt

Monday, April 23, 2012

Cerita hari minggu semalam. Eh! apabenda la tajuk aku letak ni hehh

11.01 malam


ehh! apsal semua tak tido lagi nih?
tido la kan dah malam..





larr....kenapa pulak? sakit ke??





mimpi apa tuu??



tu bukan mimpi tu kenyataan! mummy yang mandikan kamu siang tadi kann...




p/s: sian bebudak nonet tak abis lagi trauma kena mandi. duduk kat rumah mummy kena la mandi, seminggu sekali yer mandi ngeh..ngeh! *keluar tanduk*

Saturday, April 21, 2012

Nelah Nambu a.k.a Pink!



aik! boleh lar?? 
macam tak best jek.....


aii....kenapa pulak? 
rumah mummy ni bergoyang ker?


abis tu kenapa??!


eh! yer ker...? mana ada....


































hahh! kalau dah penin sangat! 
pegi duduk kat luar sana tak payah nak duduk kat rumah mummy!!







p/s: saya tak sedar saya obses terhadap 'nelah nambu' sehingga saya memiliki rumah sendiri aigooo... *tepuk dahi*

Wednesday, April 18, 2012

Ibu Bulat Ibarat Jebon lupakan mummy jebon! Sungguh tak ku sangka huhh!!

hai IbuBulat tebulat bulat!! 
mummy rindu la kat IbuBulat...
jom kita borak borak nak??






best tak IbuBulat dok kat rumah mak?







Oooo....yer ker.....




Oooo camtuu...
ermmm  IbuBulat rindu kat mummy tak?





uwaaaa..!!  
[nanes lagi.. lari masuk bawah katil pulak]



IbuBulat ni adalah kucing saya yang paling baik, paling mendengar kata, paling sopan, paling pembersih dan paling pandai mengambil hati. Pokoknya yang paling disayangi terutamanya oleh mak saya. Sebab tu bila saya pindah duduk rumah sendiri mak suruh saya tinggalkan si Bulat kat sini. Mak cakap biar mak jaga Bulat sorang jer. Alahh...setakat jaga buat main camtu jelah...yang bagi makan saya, yang mandikan saya, sakit pening dia pon saya hurmmmm....jaga la sangat kannn wekkk~~~~ *jelir lidah kat IbuBulat

Wordless Wednesday : Tidur itu nikmat





|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
V




Tuesday, April 17, 2012

Kalau orang dah tak suka tak apa :(

BabyMushuk...
BabyMushuk majuk ngan mummy ker..?




kenapa BabyMushuk jauhkan diri dari mummy?
mummy panggil pon buat tak tau jer... BabyMushuk marah kat mummy yer??




abis tu kenapa?? mummy panggil pon buat tak tau jek!
kalau marah bagitau la kenapa??!!





sobs sobs...sampai hati BabyMushuk menyampah kat mummy *sambil lari nanes kat hujung katil






BabyMushuk memang tak suka dgn bebudak nonet, marah benor dia sejak saya bawak balik bebudak nonet. Kalau jejebon lain tu cuma mogok tanak masuk rumah tapi si BabyMushuk ni cuma sesekali balik mintak makan itu pon kat luar rumah. Ni pon saya tangkap bawak masuk bilik kalau tidak jangan harap lah dia nak jejak kaki kat dalam rumah ni. Tengok saya pon macam menyampah jer huhuu...

Monday, April 16, 2012

Entri lepas geram

Assalammualaikum.



[Entri lepas geram jadik takde gambo]



Sejak ada bebudak nonet ni makin meriah la rumah saya. Meriah dengan aktiviti membibikkan diri. Kalau bebudak jebon tu memasing dah pandai melepaskan hajat kat luar rumah kurang la sikit kerja tapi budak nonet masih poo pee dalam litter tray jadi lebih sikit lah kerja saya. Kalau pepagi tu memang mencirit lah saya nak menyetelkan aktiviti-aktiviti membersihkan rumah. Sampai ofis mesti ngam-ngam sebelum punch card bertukar kaler kadang-kadang terbabas juga.


Tiap kali ada kitten kat rumah ni automatik hobi saya adalah menscoop poo pee dorang HAHA. Bangun pagi memang wajib lah, tengahari balik waktu lunch itu lah perkara-mara pertama yang akan dilakukan selepas tu saya akan mandi atau bersihkan diri, solat kemudian baru makan. Bila petang balik kerja sampai malam sebelum tido tu memang sampai 4 5 kali lah saya menscoop poop dorang al-maklumlah HOBI ngeee.... Aktiviti diteruskan dengan menyapu, mengemop, mengelap untuk menyahkan segala kekotoran dan bau. Bergitulah rutin harian saya sehari-hari.


Memiliki haiwan peliharaan ni bukan setakat alolo...comelnya! eeee...bolatnya! montelnya...bijaknya!! Tapi merupakan satu tanggungjawab yang besar dan memerlukan komitmen yang tinggi dan berterusan. Penjagaan dari segi makanan, kesihatan, kebersihan dan tempat tinggal yang selesa semuanya harus dititikberatkan.


Memiliki haiwan peliharaan bagi saya pula dapat mengubah sikap pemalas kepada perajin, itu bagi saya lah. Mana taknya celik-celik mata jer batang mop dulu yang saya carik tak ke rajin tuh! *bangga dgn diri sendiri sekejap!


Aktiviti membersih dilakukan berterusan tanpa mengira masa. Bila musim hujan tu memang paling mencabar lah. Jejebon ni bila dah pijak lopak air dengan megah jer masuk dalam rumah ketepek! ketepek! meninggalkan jejak paws comel memasing. Mak sabar yer...mak sabar *sambil ketil (cubit) montot jejebon. Pastu memasing pakat melepaskan hajat dalam litter tray grrrrr..... Kalau musim hujan biasanya saya akan on-kan electric air fresheners dan biarkan kipas dan exhaust fan terbuka. Bila balik rumah aktiviti pertama yang wajib dilakukan adalah menghapuskan segala kotoran dan bauan yang ada.


Memastikan keadaan rumah sentiasa bersih dan segar amat penting bagi saya. Bukan kerana saya segan pada tetamu yang hadir tetapi saya sendiri tidak selesa berada dalam keadaan yang kotor atau berbau. Memang kelihatannya memenatkan tapi bila hati dah suka scoop taik kucin pon boleh buat kita gembira HAHA...okeh! itu tipu :D


Bagi saya memiliki haiwan peliharaan bukan alasan untuk membiarkan rumah kita dalam keadaan yang tidak selesa dengan harapan orang lain akan faham keadaan kita. Tetapi persekitaran yang bersih dapat menjamin kesihatan diri dan mengelakkan rasa was-was terutama pada tempat yang kita gunakan untuk beribadat.


Paling tak suka bila orang kata rumah orang yang bela kucing ni berbau! busuk! Saya sendiri pernah berhadapan dengan orang macam ni. Si Polan  tersebut asik bercakap tentang rumah orang ni berbau sebab bela kucing, rumah orang tu busuk sebab banyak kucing. Si Polan tu siap nasihatkan saya kalau bela kucing jangan lah sampai masuk dalam rumah sebab nanti rumah akan berbau. Sampai dua tiga kali dok ulang-ulang benda yang sama. Masuk kali ketiga dengan hidung kembang kempis sesopan-sopannya saya mempelawa Si Polan tu tadi untuk datang ke rumah saya. Saya kata saya bela hempat belas hekor kucing dalam rumah saya dan setakat hari ni saya takde sebarang masalah kebersihan mahupon sebarang aduan dari jiran tetangga. Dan boleh jugak bertanya kepada rakan sekerja saya yang pernah datang ke rumah saya tentang keadaan rumah saya. Dipersilakan juga ke rumah saya pada bila-bila saja kerana pintu rumah saya sentiasa terbuka! *sopan bukan.


Jangan lah sesuka hati nak mengata orang. Tak semua orang macam tu. Saya sentap okeh! kecik ati sobs...sobs. Pucuk pangkalnya diri kita sendiri. Pilihan terletak di tangan kita kalau pink pilihan kita pinklah jadinya kalau hijau taik lembu pilihan kita maka hijau taik lembu lah jadinnya. Eh!


Sekian. Terima kasut!



p/s: terima kasih kerana membaca entri lepas geram inih.

Thursday, April 12, 2012

Mia dapat hadiah weeeeee...........

mana..?



cantiknyaaa.....





tiga lah...satu mia dah pakai


cantik la stokin Mia,
maklong nak pinjam boleh..?






***


mama nor a.k.a Akazukin Chika



p/s: pssstt...chika ptg tadi dlm pukul 4 sampainya hehe...maceh yerk susah-susah aje. untuk maklongnya takde kew? ahaks~