Tuesday, March 12, 2013

CitamTom

Share
Assalammualaikum dan selamat sejahtera :)


Ingat lagi tak kat Citam? Budak pengelat mandi tuu...dah lama tak citer pasal dia kan. Sebenarnya Citam tak duduk ngan mummy lagi. Citam duduk dengan keluarga angkat, jiran selang tiga buah rumah dengan mummy. Yang bestnya bukan jiran tu yang adopt Citam tapi Citam yang selamba badak pegi duduk menetap kat rumah jiran tuu


Jiran mummy tu tak kisah dia suka jer kucing, anak bongsu dia yang paling suka. Citam kat sana memang dimanjakan lah. Jiran tu citer anak bongsu dia dok agah-agah Citam umpama si Citam ni baby "Citam adik kakak...sayang adik kakak.." gitu lah kekdahnya. Handphone anak anak jiran tu penuh dengan gambar dan video Citam saja.


Jiran kata dia tak dapat nak bela kucing sebab tak mampu. Yelah bila dah bela kena jaga betul-betul, makan minum dia, sakit pening dia. Jadi dia tak mampu nak ambil tanggungjawab tu. Makan minum keluarga sendiri pon dicatu-catu. Mummy faham sebab mummy tahu dia bukan orang senang. Jadi mummy cakap kat jiran, tolong izinkan Citam duduk kat sana, makan Citam mummy akan bekalkan. Macam tu jugak kalau Citam sakit, mummy akan rawat dan bawa ke klinik. Cuma berikan Citam tempat berlindung memandangkan Citam memang dah tak mahu pulang ke rumah.


Maka begitulah keadaannya sehingga sekarang. Citam masih di sana dan syukur Citam sihat-sihat saja. Cuma pada hujung minggu mummy akan ambil Citam untuk dimandikan, kadang-kala jiran tu tolong hantar. Alhamdulillah syukur dapat jiran yang boleh bertolak-ansur kalau tidak runsing jugak mummy memikirkan anak yang seekor nih.



















video

Citam menderam, kemain marah kena mandi kikiki....


suka?

9comments: