Sunday, March 3, 2013

Giliran Gegirl pulak

Assalammualaikum 


Semalam (Sabtu) Gegirl telah selamat dikembirikan. Alhamdulillah semuanya berjalan lancar, tinggal nak habiskan ubat makan dan ubat sapu yang vet bagi jer. Sementara dalam tempoh berpantang ni (berpantang kew??) mummy bagi Gegirl makan makanan yang lembut-lembut dulu. Menu yang paling senang ayam rebus blender dan wetfood.


Bila sedar dari pengsan tu mummy suakan ayam rebus pada Gegirl tapi dipandang sepi jer...ah sudah! apsal tanak makan lak nih....tak lapar ker? kan sebelum tu Gegirl puasa. Jadi mummy bagi la guna syringe, habis semangkuk bila kena suap. Aloloo....bila sakit pandai nak mintak manja yer...


Sekarang ni mummy cagekan Gegirl sekurang-kurangnya 3 hari untuk kurangkan pergerakkan dia. Kalau ikut vet lagi la suruh kurung seminggu huhuu...mau meroyan budak tu duduk lelama dalam cage. Mana leh tahan tengok kawan-kawan lain kat luar kan. Tingkat-tingkat kat dalam cage tu pon mummy bukak sebab tak nak dia memanjat atau melompat bagi dia rehat betul-betul kat dalam cage tu. Biar cepat sembuh! Amin......












misi untuk meloloskan diri........




14 comments:

UniMeOw said...

ciannn...
smoga cpt lepas pantang!eheh..:p

Ms J said...

Ala tiannye... si julie aritu pun baik je kena kurung seminggu. Mujur abam setia menunggu luar cage teman sampai dia baik.

Duk leklok dalam tu tau. Get well soon!

Cik Iylia said...

Salam akak.. akak beli cage tu bpe hengget ek? :D

NaOMi said...

pasni gegirl dh dewasa...ke buat perangai elok2 tau,tkmo lompat2 sangat,tkmo merendek...kena tolong mummy kemas rumah..baru mummy sayang gegirl

Nur Misnan said...

tomey ler gegal.. boleh tawan dgn Katy N Kopi..

Misz Pinkie Winkie said...

kihkihkih..ada hatie yerk...
kalo mama lin dekat..dah tlg keluarkan tau

ctpayong said...

alhamdulillah dah selamat. kakCT tengah tunggu date yg sesuai utk spay dia orang ni. kakCT selalunya panggil vet. tu dtg rumah. tak kuasa nak dengar dia org nye suara merayu masa kat dalam kereta.

http://wonderfurrworld.blogspot.com/ said...

sian dia yer...selamat berpantang yerr.. hehehe

Suara Kalbu said...

alalalalalalal..tomeynya gegirl

aby said...

alahai gegirl ..
kecik2 dah kena kembirikan ..
tk sempat hero2 macho tu mendekat gegirl ...

saya said...

alololooo...cepat sihat tau dedel...nanti boleh main lompat2 dengan abang jebon yang lain. jadi supergirl!!!!!! muahhh...

Lara sushi said...

hahahha...alolololo...gegirl dah jadi aweqqq laa.... kikiki

Joy E. Saga said...

Mission failed :)

NunAlifNunAlif said...

banyaknyeee kucing....semua tu dah di spay ke? kucing jantan ade wat masalah tak mcm spray2 bile time nak mengawan? hihi..