Tuesday, March 19, 2013

Jauh di mata selalu di hati

Share






Ingat lagi tak kat BabyMushuk masham mummy ni. Siapa yang follow blog mummy dari awal-awal dulu rasanya kenal la kat BabyMushuk ni. Budak ni mummy jumpa menangis tetengah malam dibuang orang kat tepi jalan raya dekat rumah. Masa keciknya nakal tapi bila makin besar makin baik sikapnya. BabyMushuk penyayang dan mudah mengalah dengan yang lain.


Disebabkan BabyMushuk ni baik sangat maka jejebon yang lain suka buli dia. BabyMushuk selalu kena kejar, kena hambat dengan yang lelain. BabyMushuk tak penah melawan, biasanya dia hanya akan melarikan diri saja.


Kadang kesian tengok BabyMushuk lari membawa diri....pelik kenapa jejebon lain suka sangat mengusik dia. Si Omel yang datang kendian tu pon kemain garang kalau nampak BabyMushuk macam BabyMushuk pulak pendatang baru padahal BabyMushuk dah lebih dulu menetap kat sini. BabyMushuk datang selepas KakakBaby. Dulu BabyMushuk memang rapat dengan KakakBaby sampaikan anak-anak KakakBaby si Mon ngan Min tu pon BabyMushuk yang tolong jaga.



Memula BabyMushuk lari menyembunyikan diri kat rumah yang Citam duduk tu tapi bila kat sana kena hambat dengan Citam pulak. Jadi BabyMushuk lari ke rumah nenek yang bersebelahan dengan rumah mak angkat Citam tu. Nenek tu pon tak kisah BabyMushuk tinggal kat situ sebab dia pon cuma tinggal berdua dengan suaminya, buat kawan katanya. Cuma sekali-sekala jer BabyMushuk balik mintak makan sebab nenek tu memang ada bagi makan.


















BabyMushuk memang baik, dia pandai bawak diri cuma kadang tu mummy rasa kesian kat dia. Sekali sekala bila BabyMushuk balik, mummy akan habiskan masa berdua jer dengan dia kat dalam bilik tanak yang lain kacau. Dapat sekejap pon jadilah hilangkan rindu.
 

suka?

8comments: