Monday, March 11, 2013

Kehilangan













Dah hampir lima hari Molly hilang. Dah cari belum ditemui, tanya sana sini tiada yang tahu. Pelik. Kalau mati tak jumpa jasadnya. Hilang lenyap begitu sahaja.


Molly kucing yang sangat manja dan mesra dengan sesiapa saja. Molly tak takut dengan orang asing apatah lagi orang yang dikenali. Firasat mummy Molly diambil orang. Sebab Molly tak penah pergi jauh dari kawasan rumah. Molly tak suka merayau.


Molly lebih selesa berada di rumah. Kalau dalam rumah Molly suka tidur atas sofa kalau di luar atas rak kasut. Pagi dan petang Molly akan tunggu Wira untuk makan bersama. Molly memang rapat dengan Wira. Wira juga sangat sayangkan Molly, mereka memang rapat dari kecil.


Mummy tak putus asa masih akan mencari setiap hari, masih mengharap Molly kembali. Tapi andai ditakdirkan Molly tak kembali mummy redha. Cuma mummy harap agar Molly menjalani hidup dengan gembira dan mummy doakan Molly sentiasa dalam keadaan sihat.



Gambar terakhir Molly bersama Wira

11 comments:

Hana Soffelia said...

sedih la. kalo hana ni mau menangis meraung ni.

~mrs azmi~ said...

alahai.. mesti wira sedih molly takde nak teman dia makan

moga molly selamat kat mana pun dia sekarang

Misz Pinkie Winkie said...

aduhai..sedeynya..mana molly nie...kita doakan yang baik2 yer mm..semoga molly selamat pulang.

Ummi Amirah said...

Mummy, sabar ya. Tengok Molly ada iras-iras Ayu, tapi corak Molly lebih rata di badan. Mizi umi pun dah lama tak balik. Kita doakan mereka semua ni sihat dan ceria walau di mana jua berada. Allah jua yang Maha Pemelihara.

Mrs.Yana @ K.M & B.U.M.P said...

kalau betul diambil orang harap2 dipulangkan.kesian wira, nanti takde selera pulak

Nur Misnan said...

cepat balik molly.. everybody worries...

aby said...

Sabar mm, ada rezeki, akan brjumpa
Molly juga. Klu agak2 tk nmpak akan kembali doakan yg terbaik utk dia

UniMeOw said...

hmm molly cantik...xmustahil ada org mek dia..

kalo betol ada org mek dy,hope org 2 jaga dy elok2..amin...

kta sgka yg baik2 je ye mummy..jgn cdh2 aw...

Mijoe said...

semoga Molly selamat dan dalam keadaan baik, dan akan balik ke pangkuan KK. Amin.

ery D cat said...

sbr yer MM...cepat balik molly...kt bersangka baik shj...

Naz said...

sabar ye mummy..nasib kita serupa...Baq saya pun dah seminggu lebih tak balik rumah...