Saturday, May 4, 2013

Sekadar pandangan dua sen saya...

Share
Assalammualaikum w.b.t


Esok mengundikan...? Nak cakap sikit...sikit jer. Jarang benar saya nak bercakap pasal politik samada secara lisan mahupun tulisan. Bukan tak ambil tahu tapi saya lebih suka memerhati. Yang sana saya pandang yang sini saya perhati.


Tapi yang mana menjadi pilihan hati? Pastinya pilihan itu nanti diharapkan dapat mengekalkan keamanan Malaysia tercinta, mampu mempertahankan Malaysia sebagai negara Islam, tanah Malaysia ini adalah tanah melayu. Tidak menidakkan hak-hak orang melayu. Kerana asal usulnya bergitu bukan cerita dogeng dan bukan cerita palsu.


Yang mana-mana pon manusia jua yang bakal memerintah, bukan malaikat bukan nabi. Kalau namanya manusia pasti ada silapnya di mana-mana. Tak kan ada yang sempurna. Kurangnya di sana lebihnya di sini, lebihnya di sini kurangnya di sana. Kalau dah namanya manusia, bila mana kuasa dalam genggaman tak banyak sikit pasti akan mengaburi mata. Sikap tamak timbul, rasa angkuh meninggi. Itu pasti. Terpulang jika mengambil hak yang bukan milik sendiri, terpulang jika melaksanakan ketidakadilan di sini kerana yang pasti tidak akan terlepas 'di sana' nanti.


Pilihan rakyat nanti akan memikul tanggungjawab memastikan agar semuanya baik-baik belaka. Agar rakyat tidak teraniaya, agar rakyat terpelihara haknya.


Saya akan menunaikan tanggungjawab dengan memangkah esok, tunaikan lah tanggungjawab anda wahai bakal pemerintah negara.






suka?

4comments: