Monday, July 29, 2013

Balas Dendam

Assalamualaikum


Semalam petang lepas siap memasak juadah berbuka puasa, duduk bersembang dengan mak abah kat luar rumah sambil ambil angin petang. Tetiba nampak sekor kucing putih yang teramat kotor berdebu. Dalam hati berkata, anak siapa la tu kotornya kesian dia...


Tapi bila kucing tu makin dekat baru la perasan ropenya anak sendiri! Si Teteh yang dah tak putih, sampai tak kenal mummy. Hai sabo jelah. Padahal pagi tadi mummy dah mandikan semua bebudak jebon ni. Memang saje ngantor nyawa la si Teteh ni balik dengan badan berdebu gitu grrrr!!


Apalagi memang kena sental lah jawabnya. Lepas tu kena kurung dalam bilik. Mujur bulan puasa, kalau tak puasa memang mummy karate! Membebel jelah yang boleh nak lepas geram pok..pek..pok..pek..sambil keringkan badan Teteh.











Membebel sampai kering tekak rasa huhuu...mujur dah dekat nak bukak puasa. Lepas berbuka tu bila masuk bilik Teteh bagi hadiah lagi, dia kencingkan bilik mummy arghhh!!!


Tapi salah mummy gak, mummy kurung sape suruh kan huhuu.... Mujur lah Teteh kencing kat atas tile, tak kencing atas katil kalau tidak lagi menangis mummy. Pendendam rupanya budak ni, takpe takpe ada ubi rebus ada sambal tumis Tehhh......


3 comments:

ctpayong said...

sabar Teh...sabar. bulan Ramadhan ni. tak elok lawan cakap mummy...dosa tau!!! kenapalah ungkal sangat. kang mummy open karatedo kang...

Mrs.Yana @ K.M & B.U.M.P said...

mak aih comot nye.. mmg saja tawar diri lah tu nak kena mandi

Lara sushi said...

kekucings yg nama nya teteh ni memang suka bagi darah naikk...gerammm..kite pun selalu kena buli dengan teteh..sobss