Sunday, January 26, 2014

Tetamu Hari Thaipusam

Share
Cuti Thaipusam hari tu Chika dan mami datang ke rumah. Dari tahun lepas rasanya plan asik tak jadi jer..syukur kali ni sampai jugak ke rumah kecil mummy. Dengan menggunakan aplikasi waze Chika berjaya sampai tepat di hadapan rumah tanpa sesat hehe..


Budak Oneng ni memang mesra alam. Sesiapa yang datang memang dia la yang sambut. Memang jenis tak malu, tup tup dah naik atas riba orang.





Tukang selongkar beg orang pon dia jugak. Hishh memang muka tak malu!

Budak itam ni pon sama. Mementang la beg tu ada gambar kucin kann...anak sape la nih




Malam tu sempat bawak Chika ke surau makan nasik maulud..


Sedappp...syukur alhamdulillah lepas niat nak makan nasik dalam dulang ehehe..


Esoknya kitorang pergi ke pekan Ayer Hitam. Mami nak carik patung gajah untuk letak pasu tu, tapi balik-balik jumpa patung katak. Gajah dah takde musim agaknya ekeke...


Jalan jalan makan..jalan jalan makan gitu la kekdahnya...perot tak sempat lapar dah sumbat lagi, macam nak meletop rasa huhuu... Tapi bukan selalu kan, sekali sekala jer.. Selalu mummy memang diet giler-giler, BETOLL!! (baca boleh percaya jangan)

Cendol sedap!


Misi pencarian patung gajah diteruskan...


haa...kan dah kata

kan..kan...



Kepenatan balik berjalan. Oneng cam biasa setia menyambut tetamu pulang. Mummy masa ni dah collapse pakej ngan migrain sekali huhuu...


Mami steady lagi siap boleh mengadap laptop sambil melayan jejebon.




Tiba hari untuk berangkat pulang setelah tiga hari berkampung di rumah mummy. Alhamdulillah selamat perjalanan dan selamat sampai.  Terima kasih mami dan Chika sudi datang, jangan serik datang lagi yer..






suka?

5comments: