Sunday, January 26, 2014

Tetamu Hari Thaipusam

Cuti Thaipusam hari tu Chika dan mami datang ke rumah. Dari tahun lepas rasanya plan asik tak jadi jer..syukur kali ni sampai jugak ke rumah kecil mummy. Dengan menggunakan aplikasi waze Chika berjaya sampai tepat di hadapan rumah tanpa sesat hehe..


Budak Oneng ni memang mesra alam. Sesiapa yang datang memang dia la yang sambut. Memang jenis tak malu, tup tup dah naik atas riba orang.





Tukang selongkar beg orang pon dia jugak. Hishh memang muka tak malu!

Budak itam ni pon sama. Mementang la beg tu ada gambar kucin kann...anak sape la nih




Malam tu sempat bawak Chika ke surau makan nasik maulud..


Sedappp...syukur alhamdulillah lepas niat nak makan nasik dalam dulang ehehe..


Esoknya kitorang pergi ke pekan Ayer Hitam. Mami nak carik patung gajah untuk letak pasu tu, tapi balik-balik jumpa patung katak. Gajah dah takde musim agaknya ekeke...


Jalan jalan makan..jalan jalan makan gitu la kekdahnya...perot tak sempat lapar dah sumbat lagi, macam nak meletop rasa huhuu... Tapi bukan selalu kan, sekali sekala jer.. Selalu mummy memang diet giler-giler, BETOLL!! (baca boleh percaya jangan)

Cendol sedap!


Misi pencarian patung gajah diteruskan...


haa...kan dah kata

kan..kan...



Kepenatan balik berjalan. Oneng cam biasa setia menyambut tetamu pulang. Mummy masa ni dah collapse pakej ngan migrain sekali huhuu...


Mami steady lagi siap boleh mengadap laptop sambil melayan jejebon.




Tiba hari untuk berangkat pulang setelah tiga hari berkampung di rumah mummy. Alhamdulillah selamat perjalanan dan selamat sampai.  Terima kasih mami dan Chika sudi datang, jangan serik datang lagi yer..





5 comments:

ctpayong said...

kalu bebudak kakCT, laun pulak halnya. nampak ada orang datang macam lain aje, ade yg mencicit lari, menderam pun ada juga. hilang lesap selai bulus pun tak nampak. tapi waktu makan tetap setia terpacak...hihihi

Mijoe said...

Mon control macho habis...

saya said...

Oneng, mon dan lain2 jenjebon yg seangkatan...lain kali if aunty cun ni yg datang korang pon pelok aunty kuat2 tau dgn kiss byk2 tau...love youuuuuu....

Mas Zull said...

assalamualaikum mummy...wah seronoknya ada tetamu yer...:)

Ikah Rafikah said...

jatuh chenta la kat si juling tuu :)