Tuesday, February 18, 2014

Cerita Adu

Assalammualaikum... Selamat pagi!!


Bebudak jebon kan semua merajuk sejak mummy amik si Adu. Petang semalam mummy balik keje macam biasa nak bagi makan kat jejebon semua. Sekor pon takde dalam rumah semua pakat-pakat takmo masuk rumah.


Bila mummy panggil soh masuk makan, ada la sekor dua yang masuk. Lepas makan terus keluar. Si Kirana langsung takmo masuk, bila mummy dukung bawak masuk dalam, letak jer terus mencicit keluar balik. Menderam-deram si Kirana, tak suka betul dia ngan Adu.


Dah lewat malam baru Iki masuk, itu pon sebab dah kelaparan. Mummy kunci cat flap tu tak bagi dia keluar, tapi tak sampai hati bila tengok Iki asik menyorok kat belakang langsir sambil menderam-deram. Last last mummy bukak jelah, kesian pulak tengok dia tension camtu. Mummy tengok Iki duduk kat stor belakang rumah tu, hmmm..takpelah dia kat situ.


Mummy sedih sebenarnya bila tengok anak-anak yang lain camtu. Macam kes si Arjuna masa kecik dulu laa...semua tanak kawan ngan dia tapi Juna ada abang Apek. Kirana pulak takde masalah langsung ngan jejebon masa mula-mula datang. Senang jer semua nak terima dia. Kes Adu ni pulak semua pakat-pakat pulaukan dia termasuk mummy sekali kena pulau huhuu..sedey. Harap sehari dua lagi elok lah jejebon ni semua, amin....












5 comments:

MamaBetty said...

HAHAHAHAHAHA...terbangang kejap mummy..tantap ekor katanya...hahha

Khumaera Ismail aka Mariam Ismail said...

tangkap ekor sendiri la adu.hehe..

m.q said...

habih la nk cari ekor. sapa la jadi mangsa???

BoBo Salem
The Meow Meow Family

Nisah Idham said...

Assalamualaikum mummy...
Welcome Aduka..

hihi ummi suke tgk nama2 anak2 baru mummy ni. klasik bangat..

Aduka.. cumellah budak ni. mata bulat. rasenya mcm baby lg ni mummy. ada tak dlm sebulan?

haishhh lah manusia. suruh spay/neuter kan kucen takmo. niaya katanya. buang duit bahasanya. oo part buang anak kucen tak ingat neraka ke? grrrrrr ummi geram ni mummy... geram gan segenlintir mentaliti masyarakat kite yg hidup mcm xde tamadun.

ok2. back to Aduka. memula tengok Aduka ni. ummi kopius mana 1 hidung. mana 1 bulu. mcm sama kaler je. hikhikhik..

Adu sayang.. jangan risau ye.. tatak and apang x biasa lg. nnti dah biasa, dorang mesti gomol2 adu tau.. nnti peluk mummy erat2 tau...

Ms J said...

sedey sangat rupanya... hihi..