Sunday, March 30, 2014

Anak culik

jeng..jeng..jenggg!

Atin dan anak-anak culiknya. Anak culik?? 
Yer..anak yang diculik dari Aton.


Aton mangsa yang ketiga anak-anaknya diculik. 


Al-kisahnya, budak Aton ngan Atin ni kan dah tak ngaku mummy ni mummy dia. Sejak Apek ngan Gegirl mati budak dua hekor ni terus tanak masuk rumah. Rumah tu dah macam asing bagi dorang, ngan mummy pon menderam-deram bila dekat. Padahal dulu elok jer dorang adik-beradik makan tido dalam rumah. Bila datang Juna ngan Kirana makin la dorang tak suka nak masuk rumah, jenis kucing liar susah nak dijinakkan langsung tak mesra alam waima dengan kucing lagi pulak dengan manusia.


Dah gitu mummy biar jelah budak berdua ni lepas bebas. Bagi makan pon kat luar rumah. Lama-lama budak berdua ni duduk menetap kat rumah jiran belakang rumah, rumah jiran tu banyak ayam. Rasanya budak berdua ni lebih rela kawan ngan ayam dari dgn spesis sendiri huhuu...


Mummy pon tak kisah sebab dekat, boleh nampak hari-hari, kalau sakit boleh tengok-tengokkan. Jiran tu pon suka kucing, seorang nenek tua tinggal bersama anak perempuannya. Rumah nenek tu pon ada kucing, hitam legam x-boipren si Kirana dulu ekeke.. 


Mummy memang awal-awal dah pasang niat nak mandulkan budak dua hekor ni. Tapi tak berjaya nak tangkap. Pernah cuba bagi pil perancang, sampai hancur tangan digeget dicakarnya. Bila sekali dah kena tangkap paksa makan ubat tu lepas tu memang trauma la dorang. Jangan harap la dapat tangkap lagi. Stress betul! Kecewa sebab tak plan tak berjaya. Sehinggalah si Atin ngan Aton ni terrrrr bunting....


Nama pon adik-beradik, bunting pon sama-sama huhuhu... Atin yang beranak dulu, anak Atin cuma seekor. Aton yang kendian tiga ekor anaknya. Si Atin ni suka sangat pindah-pindahkan anak dia. Sampai la satu hari tu, Atin pindahkan anaknya dekat dengan tempat Aton dan anak-anaknya. Esoknya Atin pindahkan lagi anak dia kat atas syiling rumah jiran tu, tapi bukan anak dia jer dengan anak-anak Aton dia pindahkan sekali. Dah si Aton tu mengiau cari anak-anak dia. Dua hari Aton tak jumpa anak-anaknya, sampai bengkak-bengkak tetek sebab tak dapat menyusukan. Hari ketiga bila Atin bawak turun anak-anak tu, mummy cuba la bagi pada Aton tapi sayangnya Aton dah reject anak-anak dia. Dicium-cium terus ditinggalkan huhuu..sedih


Nak sedapkan cerita lagi, sekor anak Aton tertinggal kat atas syiling tu. Menjerit-jerit budak kecik tu kena tinggal sensorang. Mula-mula dengar tu mummy biarkan lah sebab ingatkan mesti si Atin dengar dia akan pegi ambik. Satu hari satu malam budak tu menangis, si Atin buat tak dengar jer..mummy yang dengar ni dah tak tentu arah memikir kesiankan budak kecik tu. Last-last dah tak tahan, mummy ketuk rumah nenek tu mintak izin nak panjat turunkan budak kecik tu. Nenek Remah tu pon izinkan, kebetulan ketika tu cuma dia seorang berada di rumah. Kalau cucunya ada nenek Remah dah mintak tolong cucunya. 


Lebih kurang 15 minit berhempas-pulas akhirnya mummy berjaya bawak turun budak kecik tu. Tak payah lah tanya camana caranya. Buruk kalau nak diceritakan keadaannya huhuu... 


Lepas dah bawak turun tu mummy pon carilah tempat si Atin sembunyikan anak-anaknya. Cari punya cari rupanya dia letak anak-anaknya atas tanah kat bawah tangga. Hari tu hujan dari pagi, dengan basahnya dengan bersemutnya Ya Allah! istigfar mummy. Tak pikir panjang mummy terus ambil anak-anak tu bawak masuk rumah. Satu hal lagi nak tangkap si Atinnya, hazab! Akhirnya berjaya jugak tangkap. Belum habis azab lagi, anak yang kecik-kecik tu kan anak Aton, ni nak tangkap anak betul Atin pulak. Anak Atin tu dah besar sikit, liar, garang, penakot macam ibu dia jugak. Hazabnya lahai.. satu petang sampai ke maghrib mummy mengejekan si Atin ngan anak-anaknya.


Bila Atin dan keempat anak-anaknya dah selamat berada dalam cage mummy terus terlentang kepengsanan. Rasa nak menangis tapi memang dah menangis pon ahaha... tak tau la kenapa tetiba laju jer air mata tu keluar. Apa-apa pon syukurlah semua dah selamat, senang hati mummy bebudak tu ada kat depan mata. Lepas ni mummy nekad nak mandulkan Atin dan Aton, harap-harap berjaya. Mohon dipermudahkan semua urusannya, amin....




Atin dan anak kandungnya.


Muka tak bersalah jer curi anak orang huh!

Elok-elok anak sekor gi cari penyakit culik anak orang, 
kamu tak jaga elok2 budak tu siap lah!



Tapi kan sejak anak-beranak ni ada, kesian kat budak Adudu tulah. Selalunya Adu suka main tido dalam cage dia tu. Malam-malam memang Adu suka tido dalam cage tingkat paling atas sekali. Bila cage dia kena ambik, macam merajuk jer budak kecik tu. Dah la bulu kembang tegak sentiasa, hidung kembang kuncup kembang kuncup bau anak-beranak tu hehe...sian jer tengok dia.



Jejebon lain takyah cakap la, memasing boikot takmo masuk rumah. Mummy bior jelah esok lusa elok lah deme tu seme... Yang lain tu dah beso gedabak tak kisah sangat, mummy cuma sian kat budak Adudu ni jer..




Tapi takpe...budak Adu ni upah kasi isap jari dia dah ok ekeke....


1 comment:

ctpayong said...

good job mummy. mission complete!!!