Sunday, September 21, 2014

Tanggal Gigi

Share



Haa...tengok ni. Tahu tak apa mendenya nih? Ini lah gigi kucing atau lebih tepat lagi gigi si Teja hehe.. Mummy jumpa atas sofa bed tempat Teja selalu melepak tengok tv. Bila nak tukar alas sofa tu baru mummy perasan, mula-mula ingatkan tulang ikan. Tapi pelik la jugak dari mana pulak bebudak ni dapat ikan. Sekali tengok-tengok rupanya gigi kikiki~





Patut la perasan macam si Teja tak selesa. Asik macam mengunyah-ngunyah saja. Bila mummy bukak mulutnya, nampak lagi sebatang gigi dah senget. Terus mummy cabut.


dah ada gigi baru yang tumbuh


Macam manusia, kucing pon ada gigi susu. Gigi susu kucing mula tumbuh ketika kucing berusia 4 minggu. Dan gigi susu akan mula tanggal ketika berusia 11-30 minggu. Biasanya ketika berumur 6-7 bulan keseluruhan gigi susu telah berganti dengan gigi kekal yang berjumlah 30 batang gigi kesemuanya.


Pejam celik pejam celik dah dekat 6 bulan Teja dan Suria dua-beradik ni dalam jagaan mummy. Kejap jer kan.. Tengok telor si Teja tu pon macam dah berpotensi untuk disunatkan kekeke... Suria pulak kecik molek jer badannya tak seperti Teja. Maklum la betina, jaga makan katanya...





suka?

3comments: