Thursday, March 5, 2015

RASA

Kadang kita rasa kita dah buat yang terbaik untuk apa yang kita sayang.

Kita pilih, kita cari tahu segala-gala yang terbaik untuk kita berikan pada mereka.

Kita rasa kita dah pilih yang terbaik.

Kita rasa kita dah buat yang terbaik.

Tapi kadang-kala bila sesuatu yang tak dijangka berlaku, kita tak boleh nak mengelak dari rasa bersalah. Kita rasa apa yang kita buat selama ni belum cukup baik sehingga apa yang kita takutkan itu berlaku. Kita akan mula berfikir, "kalau lah begitu...kalau lah begini.." dan sebagainya. Bukan menidakkan takdir cuma mungkin kerana diri masih terkejut dan dalam kesedihan. Sebagai manusia biasa rasa terkilan tu memang ada tapi kita kena cuba menerima takdir Allah dengan sebaik-baiknya.  




Redup pandangan mata Adudu yang mummy tak akan lupakan sampai bila-bila.

Mummy rindu Adu...

7 comments:

Cheq Mai said...

~hugs~

Nisah Idham said...

Mummy.. adoi kenapa ni mummy... Ummi pon ridu Adudu.. rindu sangat.. Ummi rase mcm x benar je cerita mummy yg Adudu xde dh skang. Mummy.. u r the best for them.. Bukan semua perkara kita dpt jangkakan. Nope. kite manusia.. Kesal mmg akn kesal tapi ape ka daya. semuanya takkan terulang.. biarlah berlalu. Mummy, kalo tidak sekarang, pasti akn datang Adudu pergi jugak seperti adik beradiknya yg lain.. relakan lah mummy permegian Adudu. Adudu pasti bahagia. InyaAllah Adudu akn "datang cari" mummy "nanti".. ummi pon tak mampu nak sekat airmata dah... bile ingat Adudu je mesti menanges....

aby said...

salam mm ..
bersyukur ada blog ni ..
sekuarang2 nya dgn blog ni kita dapat mengimbau kembali meow2 yg telah meninggalkan kita ..
pada suatu masa dulu mereka pernah menggembirakan kita ..
redho akan pemergian mereka...

linda said...

Saya pun sama bersedih sbb kaler Adudu mcm Makiti. Sabar ye MM... Semoga Allah swt pelihara kucing2 kita dari segala bahaya dan penyakit. Amin...

saya said...

sayang adudu..mummy sabar ye... love all of you...

NAZRISAFWAN zainal said...

Assalammualaikum kak..
Nak tanye,akak pernah dengar tak..ubat penawar dari "FIRNENA"?...kire cm tonic utk pets gak kot'
Penah pakai ker??

meowwmania said...

NAZRIFAFWAN zainal,
tak pernah cuba tp pernah dgr Firnena tu