Tuesday, August 25, 2015

Aton & Atin



Al-kisahnya walaupon budak Aton dan Atin dah lama datang makan kat rumah mummy, mereka masih lagi takut-takut. Bebudak jebon pon selalu amik kesempatan atas ketakutan dorang tu, makin takut makin suka disakatnya. Bila time makan terngendap-ngendap nak masuk rumah, yang paling Aton dan Atin takutkan adalah budak ni...


Kirana ni garang nak die! Kadang gerammm mummy tengok dia, tak ubah-ubah perangai. Iki ni paling pantang kalau nampak Aton dan Atin datang, mesti nak diperambatnya. Tak tau lah apa sebenarnya masalah Iki dengan budak berdua tu. Padahal masa Aton dan Atin pantang beranak, dorang berdua tu duduk dalam rumah sampai lah anak-anaknya putus menyusu.  Nak kata tak kenal, memang dah kenal sangat-sangat. Haihh tak tau lah...


Jadinya mummy terpaksalah perhatikan Aton dan Atin sampai dorang selesai makan. Lepas makan Aton dan Atin cepat-cepat nak keluar rumah memandangkan jembalang hitam yang sekor tu dah menderam-deram.



Begitulah rutin harian Aton dan Atin, mereka akan balik ke rumah hanya pada waktu makan. Kesian kan..

2 comments:

UniMeOw said...

uni pulak,si vanila suka nyakat kucing2 lain..berangan jd ketua umah.grrrrrrrrrrrrr

Riena Razak said...

Mana mummy ni, lama x update rindu ank buluss.