Friday, October 28, 2016

Mandi punya cerita

Share






suka?

Monday, October 24, 2016

Main Sembunyi Ibu

Share













suka?

Monday, October 17, 2016

Info Kucing Bersama KakakBaby Yang Cantik Jelita

Share






suka?

Sunday, October 16, 2016

Bonda Bonding kononnya...

Share









suka?

Friday, October 14, 2016

Kisah Seram Aman & Dohan

Share



















. . . . .

















. . .




















suka?

Thursday, October 13, 2016

Oh anak!

Share





suka?

Wednesday, October 12, 2016

Ragam Tidur

Share






Selalu gaduh ngan budak MinTomin ni, dia suka nak masuk kawasan mummy tau. Bukan ada beza pon tapi sengaja nak mendengki mummy. Bila mummy tido kat belah kanan dia pegi ke kanan, bila mummy beralih belah kiri pon dia mengekor gerammmm jek!


Mummy bukannya apa si MinTomin ni suka naik atas badan, port paberet dia atas dada kite ni haa...dengan badan dia tuu semput tahu! Tak tahan mummy, kalo dibior sampai ke pagi memang keras kejung dah mummy agaknya sebab tak boleh nak bernapas hmmph!


Karang sepanjang malam lah mummy ni dok bergolek ke kanan bergolek ke kiri nak mengelakkan dia. Kalau dengan MonTomon dulu berebut bantal, bantal mana mummy pakai bantal tu lah yang dia nak. Nama pon adik beradik kan, perangai pon lebih kurang sama.


Kalau ibu dorang si KakakBaby tak, KakakBaby memang gud girl sangat sangat! KakakBaby jenis tido setempat tak gerak dari malam sampai ke pagi, aman tido mummy kalau tido berdua jer dgn dia. Kalau dengan si MinTomin ni...huh letihhh!

suka?

Monday, October 10, 2016

Salam Rindu

Share
Assalammualaikum.....

Yuhuuu...helo! Ada orang tak..??


Sunyi sepi jer blog ni kan..kadang-kadang rindu zaman kegemilangan blog dedulu, memang meriah. Ada masa rajin tu hari-hari update blog pastu jalan-jalan blog geng kucing. Seronok baca cerita kawan-kawan kucing, memang boleh menghiburkan hati.


Tapi sayang zaman tu dah berlalu. Dunia blogging dah semakin dilupakan. Kalah dengan media sosial lain seperti Instagram, Facebook dan lainnya. Mungkin dengan Ig atau FB lebih cepat dan mudah kite nak share sesuatu kan?  Zaman sekarang ni apa-apa semua nak yang mudah yang cepat, dah senang nak senang lagi dah mudah nak mudah lagi. Takyah cakap orang lain, mummy sendiri pon macam tu kehkeh..


Yang sebenornya mummy sendiri pon dah berkurun tak bukak blog ni, bila bukak banyaknya komen soalan yang tak berjawab. Mummy mintak maaf banyak-banyak. Harap yang bertanyakan soalan dah mendapat jawapan tanpa menunggu jawapan daripada mummy yer..


Tapi apa pon mummy masih sayangkan blog ni. Dengan blog ni mummy dapat kenal ramai kawan-kawan kucing. Dan kebanyakkan kawan-kawan kucing tu masih kekal berkawan sehingga sekarang. Terima kasih pada blog meowwmania ni HEHE!


Sebagai tanda terima kasih mummy pada blog ni, mummy hadiahkan header baru HAHA! Niat hati nak ubah header, ubah background, ubah layout segala bagai. Saja la nak kasi tukar baju, dah bertahun pakai baju yang sama, buruk dah. Tapi setakat ni cuma header jer bertukar yang lain tu hmm..nanti-nanti lah dulu hihuu~


Akhir kata sambut lah salam sayang, salam rindu mummy untuk semua yang pernah menjadi pembaca blog meowwmania ini. 



meowwmania sayang kamu muahh!!

suka?

Monday, June 27, 2016

Baju Raya Dohan

Share




suka?

Tuesday, May 31, 2016

Montot Dohan

Share

Mummy bagi RC BabyCat untuk Dohan tapi budak Dohan ni suka sangat curi makan abang dia punya makanan. Mummy tak bagi tu bukannya apa sebab si Dohan ni akan mencirit bila makan adult kibbles. Sebenarnya perot Dohan agak sensitif, wetfood dan susu kambing pon perot Dohan tak tahan.


Masa baru-baru tu mummy bagi la Dohan susu kambing, pastu mummy perasan Dohan cirit. Camtu gak bila bagi wetfood. Dohan mencirit sampai montot dia tu macam bengkak dan merah. Ada sekali tu sampai berdarah. Mummy terus puasakan Dohan malam tu stop bagi makan. Esok paginya mummy rebuskan dada ayam untuk Dohan. Alhamdulillah terus elok, montot dia tu mummy lapkan dengan tisu basah kemudian mummy sapu gel gamat. Lepas Dohan poo poo mummy akan lap dengan tisu basah kemudian mummy spraykan dengan SuperCat Spray kemudian mummy lap lagi dengan tisu kering. Dah cantek molek montot Dohan sekarang ngeee....


Tapi tula budak Dohan ni degil suka curik makan orang lain punya makanan haishh!





suka?

Thursday, May 26, 2016

Hal anak-anak

Share
Assalammualaikum dan Selamat Sejahtera kepada semua pembaca :)

Semoga semua dalam keadaan sihat sejahtera. Mummy dan jejebon juga sihat-sihat semuanya. Mummy mohon maaf kerana menyepikan diri. Agak sibuk dengan kerja sambil-sambil memujuk hati dan mengumpul kembali semangat yang hilang.

Macam-macam hal berlaku. Lepas kepergian Mon, MinTomin kelihatan murung. Bertambah-tambahlah sedih mummy bila tengok Min bergitu. Vet kata Min tak pape cuma ada demam sikit. Harap-harap camtulah. Mummy macam dah trauma bila anak-anak sakit ni. Hati tu bimbang sentiasa. Risau kalau-kalau perkara yang lebih buruk terjadi.



Tapi bila mummy fikir-fikirkan takde paedahnya asik nak berfikiran negatif aje, fikir yang bukan-bukan pastu risau sedih memanjang. Kang lama-lama mummy pulak yang jadik sakit. Mummy buat jelah yang terbaik. Nak manfaatkan setiap saat sementara mereka masih bersama mummy agar andai suatu masa mereka pergi takde satu pon perkara yang mummy kesalkan kerana mummy tahu mummy dah buat sehabis baik.


Mungkin MinTomin juga sedih dengan kepergian Mon. Mummy pon taknak lah sedih lama-lama. Mummy nak beri lebih perhatian pada anak-anak yang tinggal. Alhamdulillah Min dah semakin sihat. Mujur kakak Damia sentiasa ada bersama Min :)


Kisah Si Arjuna pula, anak jantan sekor ni kejanya merayap saje. Tiba-tiba Juna balik dengan air liur menjejes. Mummy terus dapat agak Juna mungkin tercekik tulang, sebab Juna ni memang suka mengutip sisa makanan. Macam kat rumah ni tak cukup makan jer kan, geram betul dengan budak sekor nih.




Bila bawak ke vet memang tepat sangkaan mummy. Vet kata ada beberapa tulang kecil melekat pada gusi belah atas gigi Juna berkemungkinan tulang dari ikan kecil. Entah dari mana lah si Juna mengutip ikan-ikan tu haihh..anak..anak...


Balik dari vet senang hati tido terlentang cenggitu kann. Macam tak bersalahhh jek..puas hati la tu buat mummy risau. Budak bertuah! Macam ni lah hal anak-anak. Tak habis-habis lepas sekor sekor buat mummy risau. Tabahlah duhai hati...kuatlah wahai sang jantung huhuu...


Pada tarikh 17/05/2016 pula mummy dapat anak baru. Dua ekor anak kucing comel jatuh tergolek dari kereta yang berada betul-betul di hadapan kereta mummy ketika sedang memandu. Seekor tak bernasib baik kerana dilanggar kereta tersebut dan seekor lagi sempat mummy selamatkan.

Seumur hidup ini kali pertama kejadian seumpama ini berlaku di depan mata, terkejut jangan cakap. Mummy dok terpekik terlolong dalam kereta tu.. rasa macam nak meletup jantung ni. Tak pasti jika anak kucing malang tu kepunyaan pemilik kereta tu ataupun cuma kucing liar yang suka bermain dan bersembunyi di celah-celah bawah bahagian kereta.

"Ello! Nama caye Dohan.."

Kenalkan ini Johan. Joe joey johannn...cenggitu haa mummy dok panggil dia. Tapi budak ni pelat dia tak pandai sebut Johan tu yang jadik Dohan hehe..

Sekarang ni Johan selamat berada bersama mummy. Lepas kejadian tu, sehari semalam si Johan ni mengigil tak mahu makan atau minum. Dia punya mengigil tu sampai giginya berlaga berbunyik-bunyik. Kesian betul mummy tengok. Mummy letak Johan dalam kotak tutup dengan towel dalam cage sebab Johan terlalu takut dan dia perlu tempat untuk membolehkan dia bersembunyi.

Tapi sekarang ni dah hilang dah trauma dia, rumah tu dah jadik dia yang punya. Jejebon yang lain macam biasalah bila ada adik baru. Memasing merajuk membawa diri tak nak masuk dalam rumah. Lebih-lebih lagi bila tengok si Johan ni dah macam toyol berlari terkinja-kinja keliling rumah, lagi meluatlah jejebon ni menengoknya, memasing menyembur-nyembur dah rope ulor. Hai lantak la situ...mummy bior jer. Time makan kang terpaksa la mummy carik sekor-sekor, pujuk-pujuk, sayang-sayang, peluk-peluk sebelum bagi makan. Harap tak lama lah rajuk jejebon ni...jenuh nak pujuk sekor-sekor tau!

suka?